Play Android: Når inte min sida offline

Varför kan man inte titta på min sida i offlineläge? Sidan blir bara helt svart. Jag vill lyssna på nedladdat program men kommer inte åt dem. Har 18.11.5.5510 på en honor 8-androidtelefon.

Kommentarer

  • Hej KE och förlåt sent svar!

    Så här ska det förstås inte fungera, för själva poängen med att ladda hem filer är ju att de ska kunna spelas upp offline!

    Vi har kunnat återskapa detta fel, vilket gör det enklare för oss att felsöka. Däremot vet jag inte hur långt vi kommit i denna felsökning, men det är helt klart en bugg vi kommer att åtgärda!

    Stort tack för att du rapporterade in detta och god jul!

    Annika Webbmaster
  • Jag har samma problem, jobbar ni fortfarande på att lösa det?
  • Tycker appen fungerar bättre nu. Har du uppdaterat till senaste versionen?

  • Hej!

    Nu i veckan kommer vi att släppa en ny version av appen, där detta problem ska vara löst.

    Problemet berodde på att appen i vissa lägen fastnade när den försökte läsa in "nya avsnitt från program du följer".

    Hoppas att ni kommer att märka av förbättringen, och förlåt att det tagit tid för oss att lösa det!
    Annika Webbmaster
  • Jag kan inte lyssna på nedladdat i offlineläge. Fungerar inte alls.  Huawei P9 Lite, Android 7.0
  • Hej Jonas och tack för att du rapporterade in detta!

    Vi har haft ett fel (inte exakt samma som det andra lyssnare rapporterade för ett halvår sedan högre upp i tråden) som vi löste i version 19.8.4 av appen som kom i början av september. Om du inte uppdaterat appen sedan dess, så gör det!

    Har du redan version 19.8.4 eller senare, så berätta mer om felet. Kan du "nå" de nedladdade avsnitten, men får sedan något felmeddelande om att du saknar uppkoppling, eller kommer du aldrig in på sidan med nedladdat?

    Gäller detta alla nedladdade avsnitt eller endast enstaka?

    Hjälp oss att lösa detta så snart det går, för självfallet ska det gå att nå nedladdade avsnitt utan nätverk.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Hur har det gått för dig?
    Annika Webbmaster
  • Jag har version 19.9.4

    Jag når allt och ser filerna bland nedladdat men när jag startar är det tyst. Testade och sätta i flyplansläge efter start av ett program och då tystnade den efter några minuter
  • Tack!

    Kan du ta en skärmbild på hur det ser ut under nedladdat hos dig? Dels finns det ett fel som bara kan drabba en viss typ av program (program som en kort tid ligger ute "med fel version", där en automatiskt inspelad version som kommer ut direkt efter sändning någon timme senare har ersatts av en manuellt redigerad version) och om du genomgående har laddat hem just sådana program, kanske det är där felet ligger. Ett program där detta fel kan uppstå är Godmorgon världen.

    Utvecklarna och jag vill också se om det kan finnas något annat (exempelvis om det står Nedladdat eller Laddar ner under dina avsnitt) som kan ge en ledtråd till vad felet kan bero på.

    När märkte du detta fel?
    Annika Webbmaster
  • Det ligger nåt i att det ofta stannar med laddar ner och något program som där det står nedladdat. Verkar som den i allmänhet laddar ner huvuddelen av programmet men stannar just innan det är helt nedladdat. Nedladdning pendlar också väldig mycket mellan 1,7M/s för att några sekunder senare vara ner på några bits/sek och sen öka igen.

  • Bra, då är vi något på spåret!

    Se om du kan återskapa felet även på avsnitt som har markeringen nedladdat.

    Om vi får en skärmdump,blir det enklare för oss att se gemensamma nämnare mellan vilka program som har respektive markering. Så här gör du på Huawei:
    1. Tryck samtidigt in strömknappen och volym-ned-knappen under någon sekund, tills en snabb ”blinkning” av skärmen indikerar att en bild av skärmen tagits
    2. Bilden återfinner du under Skärmdumpar i telefoners Galleri
    3. Bifoga den i detta forum med hjälp av symbolen Infoga bild, bredvid gemet för Bifoga fil
    Annika Webbmaster
  • Tack även för beskrivningen att det verkar som om det mesta laddas ned. Min gissning är att hela ljudfilen kommer till telefonen som den ska, men att det är något i processen där appen ska lagra metadata som inte fungerar som det ska hos dig, och vad det kan bero på behöver vi förstås ta reda på!
    Annika Webbmaster
  • Tack, det var interssant att två program från samma serie, Vetandets värld, har fått samma fel.

    Jag kom på att vi har haft ett par liknande felanmälningar om detta på just Huawei, och att felet då avhjälpes genom att se till att vår app undantas från batterioptimeringar som dödar appen innan den hunnit slutföra nedladdningen korrekt.

    Tryck på Batteri > Programstart och välj att hantera Sveriges Radio Play manuellt

    Ytterligare en inställning som du bör åtgärda är Batteri > Stäng appar efter skärmlåsning. Där väljer du att Sveriges Radio Play inte ska stänga av vid skärmlåsning.

    Du kan behöva starta om telefonen för att inställningarna ska "slå".

    Hör av dig och berätta om det därefter går att ladda hem ett avsnitt och spela upp det off line!
    Annika Webbmaster
  • Denna meny saknas
    Tryck på Batteri > Programstart och välj att hantera Sveriges Radio Play manuellt
  • Jonas, har den andra inställningen, att inte stänga appar efter skärmlåsning, hjälpt?
    Annika Webbmaster
  • Ja det verkar ha hjälpt. Tack fört hjälpen