Backar ofrivilligt i direkt-ström: Sonos-app i Spanien

Jag lyssnade alltid via TuneIn tidigare år här nere i Spanien. Men nu tycks det inte gå längre.
Fick tipset att ladda ned SR app, men där kan jag inte lyssna på direktsändningar. När jag startar direktsändning ligger den c. 1 timme efter i tid och om jag lyckas få in direktsändning avbryts den efter ett tag och återstartar med ett gammalt program.
Har laddat ned er senaste version idag, men det hjälpte inte.

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Visst menar du denna tjänst i din Sonos-app?
    Sveriges Radio i Sonos

    Fungerar andra ljudtjänster utan problem i din Sonos?
    Annika Webbmaster
  • Ja det menar jag.
    Går bra att använda SR app direkt på min IPad.
    TuneIn som brukar funka på min Sonos kan inte längre ansluta till t.ex. P1.
    Spotify tycks Ok.
  • Ok, bra att du kan ta del av svenska sändningar den vägen. Just för er utomlands, där FM-sändningarna inte är ett alternativ, är det ju extra viktigt att kunna lyssna över internet!

    Fungerar det att lyssna på avsnitt i efterhand från Sveriges Radio i Sonos-appen, eller blir det problem även då?

    Annika Webbmaster
  • Det verkar Ok att lyssna i efterhand, nu har dagens P1 gått ett par timmar utan avbrott, men med 3 timmars eftersläpning.
    Konstigt att det går utan eftersläpning en kort stund och efter ett kort avbrott återstartar P1 med som idag 3 timmars eftersläpning.
    Har lyssnat på P1 via Sonos/TuneIn i flera år utan problem
  • Ja, det var märkligt, men rätt bra, för då blir det ju radio - om än i efterhand.

    Det var inte det jag menade med min fråga, utan jag undrar hur det gick om du letar upp senaste Vetandets värld eller Nordegren och Epstein i appen och lyssnar på ett enstaka program ...

    Det behöver du dock inte testa nu, för att det går att lyssna "direkt- men indirekt" visar det jag ville veta, nämligen att appen klarar av att ta emot en kontinuerlig ljudström! Tills vi förstår vad som är fel har du alltså två olika sätt att lyssna. Via Ipad om du behöver veta vad vi sänder just nu, och tre timmar i efterhand om du vill kunna lyssna på en kanal i Sonos.

    Och det senare är självfallet inget vi på Sveriges Radio är nöjda med - men det kan vara svårt att felsöka problemet, så jag vågar inte utlova någon snabb lösning!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen,
    Ni måste ha något fel på er App.
    Lyssnade på direktsändning av Godmorgon Världen under 1 timme och 20 minuter och så plötsligt hoppar Appen tillbaka 10:20 med 3 timmar till i detta fall Vetenskapsradion. Nu 10:59 kör den SMHIs väderprognos och fortsätter med ekos 8-nyheter.
  • Som sagt:
    Detta är självfallet inget vi på Sveriges Radio är nöjda med - men det kan vara svårt att felsöka problemet, så jag vågar inte utlova någon snabb lösning!
    Annika Webbmaster
  • Problemet fortsätter.
    Efter att ha lyssnat på P1 morgon för säg 3 timmar i direkt sändning, så hoppar den plötsligt tillbaka och börjar om där jag satte på direkt sändning.
    Om jag då stänger av lyssningen och återstartar så kommer jag tillbaka i direkt sändningen.

    Är det bara jag som har det här problemet?

    Lars
  • Tyvärr (eller ... på sätt och vis är det förstås bra!) är du än så länge ensam om att rapportera in detta fel.

    Vad har du för Sonos-enhet?
    Annika Webbmaster