Kan inte längre spela upp ljud från SR Playappen i bilens ljudanläggning

Kan inte längre spela upp ljud från SR Playappen i bilens ljudanläggning. Vet inte om det uppstod efter senaste uppdatering av SR play (8.13) eller uppdateringen till IOS 12.0.1. Gäller både direkt och nedladdade program.
Ljud från andra appar (Musik, Podcaster) fungerar.

Telefon IPhone 5 SE
Ansluten med USB-sladd till
Bil Ford Focus  1.0, 2012

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Tack för att du rapporterade in detta!

    Fungerar "vanlig lyssning" i appen, utan att den är inkopplad i bilens ljudanläggning? Och får du något felmeddelande?

    Tills vi har löst detta är det bra att veta att du kan hitta en stor del av våra program via Podcaster.

    Annika Webbmaster
  • Ja, vanlig lyssning i telefonens högtalare, hörlurar med sladd och via bluetooth fungerar.
    Inget felmeddelande. En kort ljudsnutt, ca 1 sek hörs, sen snurrar väntesymbolen.
    Lars H
  • Så föredömligt att du testat trådade lurar, Bluetooth och högtalare och att du återskapat samma fel med både direktlyssning och efterhandslyssning!

    Jag ska på möte med app-utvecklarna nu och ska höra med dem om de har några idéer om vad som kan vara fel.

    Kan du lyssna i bilden anläggning + Iphone via vår hemsida, sverigesradio.se , eller blir det samma fel då?
    Annika Webbmaster
  • Ska försöka testa lyssning via hemsida senare i eftermiddag.
  • Jag kan lyssna på program på sverigesradio.se på Iphone i bilens anläggning.
    Bästa svaret
  • Tack, det är ju viktigt att veta både för vår felsökning och för att du kan använda det sättet tills vi förstått vad som blir fel med Play-appen!

    För att eventuella andra som har samma problem snabbare ska se att sverigesradio.se fungerar, markerar jag det som "bästa svar".

    Ios-expertisen hade tyvärr inte någon misstanke om var felet kan ligga och den här typen av fel är svåra för oss att återskapa, så alla iakttagelser du själv gör framöver är värdefulla!

    Något som kan vara värt att testa är att se om det blir någon skillnad mellan att starta ljudet innan du kopplar telefonen till bilstereon jämfört med att först koppla in den, sedan starta ljudet.
    Annika Webbmaster
  • Ingen skillnad mellan att starta ljudet innan jag kopplar telefonen till bilstereon jämfört med att först koppla in den, sedan starta ljudet.
    Inget jätteproblem, går nog att leva med :). Men förstås bra om det kan lösas.
  • Tack!

    Vi gör samma bedömning som du. Detta är inte ett jätteproblem - i synnerhet inte när vi vet att lyssningen fungerar från hemsidan.

    Samtidigt är det alltid bra att förstå varför ett visst problem uppstår, för det som gör att appen inte fungerar med bilradion, skulle ju kunna dyka upp på andra plattformar också ... Och om exempelvis hörselskadade med en viss typ av hörapparat plötsligt inte längre kan använda appen på grund av att vi gjort fel, så är det ett allvarligt problem. Vi vill därför förstå - och om felet ligger hos oss själva åtgärda!
    Annika Webbmaster