Kan inte hitta Bildningsbyrån i appens sökfunktion

Hej
Hörde på bildningsbyrån på radion och tänkte lyssna om avsnittet via appen, men jag kan inte hitta den via sökfunktionen. Är den inte sökbar eller har jag gjort något fel?
/Johan

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Du har inte gjort fel. Programmet är inte sökbart, för att det saknas i appen. Anledningen är att det är ett UR-program, och därmed finns hos dem.

    Här finner du Bildningsbyrån:
    Bildningsbyrån - tänka mot strömmen

    Problemet med att UR-program saknas för oss är förstås något vi måste lösa. Du som lyssnare ska inte behöva hålla reda på om ett program skapats av Kulturredaktionen, UR, Tredje Statsmakten Media AB eller Ungdomsredaktionen i Malmö för att lyssna. Sänds det av Sveriges Radio så ska det återfinnas i Sveriges Radio Play ...

    Tyvärr är detta något jag har sagt i många år, och problemet är fortfarande inte löst.

    En "ful-lösning" skulle kunna vara att skapa ett "flyttkorts-avsnitt" som ligger hos oss själva där vi berättar i både titel och i ljudande form att det är en programserie från UR som du kan lyssna på hos UR Play. Det är inte speciellt snyggt, men programmet blir sökbart i vår app.

    Skulle den lösningen ha känts okej för dig när du letade efter Bildningsbyrån? I sådana fall tar jag idén vidare till mina kolleger!
    Annika Webbmaster
  • Jag är en annan lyssnare som också letat förtvivlat i SR-appen efter Bildningsbyrån och andra program, men gick över till Acast istället. Jag skulle föredra att kunna lyssna på dessa program i SR-appen istället. Så ja jag säger "ja tack gärna" till den s.k. "ful-lösning" (jag är inte ute efter utseende på appen, utan funktionalitet, det är så snopet att inte hitta program).
    Jag har ett annat önskemål: Angående "Min lista" så skulle jag själv vilja välja i vilken ordning jag vill lyssna på poddarna. Nu när jag lägger till poddarna i den ordningen jag vill lyssna, så ändrar appen ordningen ibland. Det är ganska störande.
    Jag vet inte om ni ser versionsnummer när jag skickar så här, men det är app-version 18.12.5.5515 och Android 8.0.0
    I övrigt är det kanonbra att funktionen "Min lista" är tillagd, mycket efterlängtad 👍
  • Hej! Detta vill vi lyssnade gärna ha löst.
  • Förlåt att svaret dröjt!

    Även jag vill ha detta löst (och få en sorteringsmöjlighet i Min lista, som Carina föreslog, men den frågan blir det rörigt om vi tar upp här).

    Min fullösning kanske inte behövs ... För första gången på de över femton år som jag irriterat mig över att UR:s program inte finns med på våra egna plattformar, händer det ... En första trevande start, där UR-programmet Kjellsorterat fungerar som vilket annat program som helst!
    Kjellsorterat: UR

    Jag misstänker att vi behöver utvärdera om detta medför några problem och fila lite på arbetsflöden etc, men uppenbarligen har något av de hinder som tidigare funnits nu lösts, och vi bör kunna få med UR:s program på Sveriges Radios plattformar framöver! Åtminstone de program som inte innehåller musik, drama eller annat där ytterligare rättighetsfrågor behöver redas ut!
    Annika Webbmaster