Kalevala på svenska

Kan man komma över den svenska inspelningen av Kalevala med Birgitta Ulfson som uppläsare?

Kommentarer

  • Hej
    Nej, tyvärr inte. Av upphovsrättsliga skäl får vi inte lägga ut våra följetonger längre än trettio dagar. Kaleva är tyvärr borta för denna gången och vi har repriserat den ganska mycket den senaste tiden, så troligen dyker den inte upp på ett tag. Den finns heller inte att köpa, såvitt känt.
    Mvh
  • Skulle också vilja lyssna till Birgitta Ulfssons uppläsning av Kalevala. Hörde ett avsnitt och vill innerligt gärna höra hela.
    Hoppas SR kan sända den i repris snart!
  • Hej Susanne.
    Inget nytt har mig veterligen hänt kring detta sedan december. Så vi får vänta och se. Och hoppas.
    I samband med att Birgitta Ulfsson avled i höstas tipsade P4 extra om denna årsgamla intervju.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=6623407
    Mvh