Kakor/cookies

Hej!
Problemet (inget stort sett till alla världsproblem, men ack så irriterande) är att för varje ny sida på SR dyker ett stort svart fält med informationen att ni använder "cookies" och jag kan klicka i att jag förstår. När jag öppnar en ny artikel kommer samma svarta ruta igen, och igen, och igen.... Detta gäller trots att jag för några sekunder sedan markerat att jag förstår, trots att webbläsaren inte stängts eller att datorn startats om. Jag kommer inte på någon annan hemsida som har samma system som SR (vilken jag besöker dagligen). Jag vet att det är en lag på att ge information om kakor och att den är till för vår skull, men varför måste SR visa detta om och om igen? Ingen annan gör det. Det är faktiskt mer irriterande än det borde vara.
Lars

Kommentarer

  • Hej
    Det låter som att din dator inte sparar just cookien som säger att du sett meddelandet.
    Har du något säkerthetsprogram som kan tänkas krocka med det?
    Och du råkar inte vara i inkognitoläge / privat fönster?

    mvh
  • Hej!
    Vad jag vet är det inget program som gör något sådant med kakor, och det är inte i ett privat fönster. Som jag skrev - det är endast på SR:s hemsida detta inträffar, ingen annanstans.

  • Hej
    Vilken webbläsare och operativsystem är det du använder?

    mvh
  • Hej!
    Windows 7 respektive Mozilla/Firefox.