julmusik i radio

Hej! Hörde på bilradion att julkanalerna öppnar idag. Toppen! Sedan går jag till er hemsida. Där finns ingen reklam för att det är dags. Om man inte råkar veta vad kanalerna heter, så blir man inte medveten om att de finns ens! Många klickar, och mycket letande. Det här ska var förstasidesnyheter på er hemsida. Vi kan leva med att Ebba och Annie hamnar lite längre ner på sidan ett tag. Klassisk jul och Bjällerklang är några av era bästa grejer. Sträck på er och basunera ut nyheten. - Nu värmer jag lite glögg, tar fram min nyinköpta lussekatt och trycker på startknappen på Klassisk Jul, och önskar er en fin första advent. Hälsar Ritva från Umeå

Kommentarer

  • Hej Ritva!

    Så bra att du lyckades hitta till julkanalerna ändå.

    Alla våra kanaler, inklusive kanalerna P2 Klassisk jul och P4 Bjällerklang, hittar du här:
    https://sverigesradio.se/kanaler

    Vad som är förstasidesnyheter är det inte vi webbmastrar som bestämmer, utan våra kolleger på nyhetsredaktionen, och jag skulle tro att de inte tycker att det är en så stor nyhet att julen är på väg i år igen ...

    Men det är en fin tradition, förstås! Många av våra P4-kanaler har berättat om detta i sina sändningar. Var det i P4 Västerbotten du fick tipset?

    God jul och tack för att du vill hjälpa oss att nå ut till fler!
    Annika Webbmaster
  • Hej och tack för svar! Det var P2 vid ca 1230. Det kan ha varit Sam Jakobsson som intervjuades av någon som visste inte vad kanalerna egentligen heter. Men datum och starttid nämndes. Men intrycket blev att det pågår på vardagarna från kl 16. På hemsidan står dygnet runt så det hoppas jag på. Med vänlig hälsning, Ritva