Problem att rösta på Jerringpriset 2019

Hej!
Jag försöker gå in på webben och rösta på Frida Karlsson till Jerringspriset 2019
men det går inte?

Kommentarer

  • Hej!
    Misstänker att det oklara är punkt två i min beskrivning:
    1. gå till denna sida:
      Jerringpriset 2019: Rösta här
    2. klicka på bilden av den du vill lägga rösten på
    3. fyll i formuläret
    4. skicka in
    Om det fortfarande inte går, så kontakta radiosporten@sverigesradio.se

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Jerringpriset är ett stort skämt så länge inte en man en röst gäller. då kan det som hänt tidigare upprepa sig. kommer aldrig någonsin rösta under dessa förutsättningar. Priset är ett stort skämt och Sven Jerring torde vrida sig i sin grav.
    Varför är sossestyrda SR så förbålt penningkåta att ni tillåter röstningsrobotar som ger till resultat som vi sett de senaste åren? Ska vi få se ännu en robotframröstad vinnare?
  • Detta är ett forum för support av Sveriges Radios webbtjänster och appar, men just när det gäller special-funktioner som till exempel Jerringpriset, Musikhjälpen eller Berwaldhallen är det våra enskilda redaktioner som själva kan ge bästa svaren. För synpunkter på hur röstningen fungerar är det Radiosporten du ska vända dig till:
    Om Radiosporten

    Att Sveriges Radios styrelse skulle domineras av ett eller annat politiskt parti vore en mardröm. Här har jag försökt förklara lite närmare hur vår organisation är uppbyggd för att i största möjliga mån trygga att vi förblir oberoende:
    Vad menas med oberoende?

    I korthet (mitt svar där är rätt långt)ägs vi av en stiftelse som ska vara en buffert mellan makten och oss som ska granska makten. Denna stiftelse utser en styrelse som i sin tur utser vår ledning. Hur sossarna (eller för den delen något annat parti) kommer in i denna organisation, förstår jag inte.

    Jag förstår inte heller hur du tror att vi kan ha något ekonomiskt intresse av att använda en omröstningsfunktion som går att manipulera. Det påverkar ju både vår trovärdighet och Jerringprisets anseende och är verkligen inte något vi har intresse av. Tvärtom.

    Men för frågor om hur vi ser på det, är det som sagt Radiosporten som kan svara bäst: radiosporten@sverigesradio.se
    Annika Webbmaster