Jag vill lyssna på bara ett avsnitt

Om jag lyssnar på ett program i srplay, t. ex. svensktoppen, så spelas inte bara det avsnitt upp som jag vill lyssna på, utan det fortsätter med avsnittet efter, och fortsätter sedan med nästa och nästa och nästa och näst i evighet. Hur gör jag för att lyssna på bara ett avsnitt

Kommentarer

  • Hej
    Om du börjar spela ett avsnitt så dyker det upp en liten ikon som ser ut som en lista i det nedre vänstra hörnet - klicka på den så kan du slå av automatisk uppspelning.

    mvh
  • Den lilla listsymbolen är inte klickbar för mig. Min app har nyligen börjat fortsätta att spela upp nästa avsnitt/program automatiskt, troligen sedan sista uppdateringen.
  • Bra att du såg denna fråga, Karin!

    Inställningen när du kan slå av och på detta fungerar endast när du spelar upp ett avsnitt i en sådan lista (Nedladdat, Min lista och Nya avsnitt från program du följer). Symbolen syns, lite "utgråad" även när du spelar upp ett avsnitt "utanför listan".

    Det är lite otydligt, men om du till exempel är inne på Nedladdat och har laddat hem ett par avsnitt av program du vill lyssna på, kan du starta avsnittet "inne i listan" genom att trycka på avsnittsbilden. Det är i det läget du aktiverar "automatisk uppspelning" - och i det läget du alltså kan slå av den funktionen.

    Men i vyn Nedladdat (och de andra med listfunktion) kan du, istället för att trycka på bilden, trycka på den text som hör till avsnittet. Då kommer du till en sida som handlar om just det avsnittet, där det bland annat går att nå fler avsnitt från samma programserie. Då har du lämnat Nedladdat-vyn och är alltså inte längre kvar i spellistan. Och om du startar exakt samma avsnitt i detta läge, blir det alltså inte någon automatisk uppspelning (och i det läget kan du inte heller slå av eller på list-funktionen).

    Sammanfattar:
    I vyerna Nedladdat, Min lista och Nya avsnitt från program du följer startar du ett avsnitt "i spellistan" om du klickar på ett avsnitts bild. Klickar du på texten som hör till samma avsnitt lämnar du spellistan.

    Hoppas att det var begripligt.
    Annika Webbmaster
  • Tack! Jag får prova. Inte någon speciellt användarvänlig funktion. Jag tror ni kan fixa en bättre lösning.