IPv6 for https://sverigesradio.se/?

Några planer på att göra https://sverigesradio.se/ tillgängligt via IPv6, nu under 2019?

// Andreas

Kommentarer

  • Intressant fråga, som jag inte vet svaret på. Jag har därför skickat vidare frågan till kolleger med protokoll-kunskap och hoppas att vi får veta hur planerna ser ut!
    Annika Webbmaster
  • Ser att några delar av startsidan fungerar via ipv6 nu, men inte allt. Tex static-cdn. När kommer även den att bli åtkomlig via ipv6?
  • Hej och ursäkta oss för det sena svaret!

    Min kollega Karolina denna fråga i ett internt tech-forum redan samma dag du, Johan, skrev hit:
    static-cdn fungerar inte över ipv6, vet någon något om att göra det möjligt?
    En uppmuntrande tumme upp kom direkt, men inget mer konkret svar, och i väntan på besked missade vi att återkoppla till dig. Jag har nu repeterat frågan.

    Min försiktiga tolkning är att "tummen upp" innebär att vi är på bollen och strävar mot att det ska funka - men att det i början av juni inte gick att ge klara besked.

    Så mitt svar just nu är "jag vet inte - men försöker ta reda på det".
    Annika Webbmaster