Iphone: Kan inte lyssna när skärm släcks

Sedan appen uppdaterades igår går det inte att lyssna när skärmen släcks, eller att lyssna i bakgrunden när man kollar på en annan app. Jag har en iPhone 8
Har kollat under inställningar, men inte hittad något att ändra. Den är inte i viloläge eller så, och jag har prövat att stänga av optimerad batterianvändning, utan resultat

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Det är troligen ett fel på vår sida och jag tror att det har koppling till vad Sarah rapporterat in här:
    Minispelare saknas på låsskärmen Iphone

    Tack för att du snabbt rapporterade in det!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!
    Tills vi löst detta, kan du lyssna via vår hemsida. Om du inte hittar de program eller kanaler du är vill lyssna på den vägen, så återkom.
    Annika Webbmaster
  • Ok, då väntar jag 😀
  • Testa gärna att stänga av appen och starta om den och se om felet försvinner då. Du behöver alltså inte installera om den eller så.
    Annika Webbmaster
  • Ja, det verkar funka. Trodde inte att det skulle göra det, eftersom jag prövat att startade mobilen, men det funkar nu, tack!
  • Vi har ändrat en sak hos oss som behövde laddas hem på nytt.

    Tack för att du snabbt bekräftade att en omstart hjälper!
    Annika Webbmaster
  • Nähä, det gjorde det visst inte alls
  • Det fungerade när jag börjat lyssnade på nyheter, men när jag skulle lyssna på nedladdat Kvällspasset fungerade det inte?
  • Tack för den återkopplingen, som utvecklarna har stor nytta av!
    Annika Webbmaster
  • Det verkar fungera när jag inte har det nedladdat, utan lyssnar direkt
  • Det stämmer med problemet.

    Vi hann inte byta till den nya spelartekniken för nedladdat innehåll, och nu haltar allt lite, eftersom vi inte hade upptäckt det här problemet själva. Vi jobbar såklart för fullt på att få ut en fix!

    Det går tydligen att starta ljudet från låsskärmen om du först släcker skärmen. Det är inte så användarvänligt - men det verkar iallafall att spela nedladdat på det viset. Ibland kan du dock behöva trycka på play-knappen två gånger i det läget ...
    Annika Webbmaster
  • En annan lyssnare, Helena här, skriver:
    problemet kvarstår om jag sveper bort appen och startar om den. Även testat att starta om telefonen men med samma resultat.

     Hon lyssnar direkt på en kanal, så jag misstänker att även det kan ge problem.
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Kan bekräfta ovanstående problem även med iPhone XS, senaste iOS, 13.3.
    Så fort skärmen släcks eller om man själv släcker den med knappen på högra sidan så stannar uppspelningen av SR appen. Kan också bekräfta att problemet inte gäller om man startar spelaren från låsskärmen. Så, en fungerande lösning så länge. Och då fungerar den även om man går in i telefonen, och sedan släcker skärmen. 😀
  • Hej Karin och Christian!

    Felet ska, såvitt jag förstår, endast gälla nedladdat innehåll för lyssnare som startat om appen sedan ett-tiden i fredags. (Att felet fortfarande drabbar direktlyssning efter omstart visade sig vara falskt alarm.)

    Utvecklarna har en rättad version som väntar på Apples godkännande, men när de kan hinna godkänna den vet jag tyvärr inte, så tack för återkoppling och tips om vad som fungerar här och nu!

    Om spelaren tappar positionen och ni, när ni återkommit efter en paus, hamnar vid avsnittets start, så bör rätt position finnas lagrad under "fortsätt lyssna" och under "nedladdat" (båda under Min sida)

    Vi beklagar problemen och tackar för er hjälp att lösa det!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Några nyheter om när en uppdaterad version släpps?
  • Tyvärr inte. Vår app väntar fortfarande på granskning.

    Hoppas att vi inte behöver vänta så länge till!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En ny version av appen, 19.12.3, finns nu.

    Mycket verkar vara löst i den, men det är fortfarande fel tidsangivelse för program om du startar dessa via Fortsätt lyssna på hemskärmen, vilket Pelle beskrivit här. Om ni istället letar upp påbörjade program under Min sida och funktionen Fortsätt lyssna, så ska det vara rätt.

    Märker ni andra konstigheter, så vill vi förstås veta det. Felen ni fått beror på att vi har gjort en stor teknisk förändring, där hela spelar-tekniken i appen är utbytt och även om vi naturligtvis har testat innan, så finns det delar vi inte märkt.

    God jul och tack för hjälpen!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En ny version av appen, där den även minns var du slutade lyssna, finns tillgänglig sedan igår.
    Annika Webbmaster