Iphone i bilen: saknar möjlighet att hoppa 15 sekunder framåt/bakåt

Webbmaster-Annika har flyttat detta inlägg från en annan tråd, https://kundo.se/org/sverigesradio/d/problem-med-headsets/ .

------

Nu verkar de flesta i den här tråden ha Android, så jag ber om ursäkt om det blir fel.

Men jag har en iPhone som jag lyssnar mycket på poddar i bilen med. Jag håller med PH mfl och önskar också att få tillbaka möjligheten att hoppa 15 sekunder framåt/bakåt.
Jag håller tummarna varje gång en ny uppdatering kommer, men ingenting än så länge :-)

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Hur är det du lyssnar i bilen? Är det med CarPlay?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika

    Jag lyssnar med Bluetooth.
  • Ok!

    Är det via bilradions display, kontrollerna på mobilens låsskärm eller på något annat vis du reglerar appen, där det nu fungerar sämre än tidigare?

    App-utvecklarna berättar att vi för en tid sedan gjorde så att man kan hoppa framåt eller bakåt 15 sekunder med hörlurarna genom ett kort tryck följt av ett långt. Vi stöder alltså både "gå till nästa post i listan" och "hoppa 15 sekunder".

    Apple har bestämt att de appar som stödjer både skippa och hoppa, endast visar "den mest relevanta" i vissa lägen, som på låsskärmen. Däremot vet jag inte hur det bestäms vilken funktion som är mest relevant. Om vi kan påverka det, är ju "hoppa" troligen mer relevant än "skippa" för vår app (utom möjligen för nyhetslistorna, som är en väldigt viktig tjänst med många lyssnare).
    Annika Webbmaster