Iphone-appen startar inte

Inlägget har brutits ut från en tråd om Windows 10-appen.
/Webbmaster-Annika
----
Vet inte om jag skriver i rätt tråd... Jag har en iPhone 6S och kommer inte in i appen alls, den står och laddar en liten stund sedan slängs jag ut. Har provat att starta om telefonen samt stängt ner alla öppna fönster (det har fungerat tex vid problem med Facebook appen) men som sagt detta har inte fungerat? Har även en iPhone 6 och där fungerar det oftast felfritt, ibland får jag gå in via ett redan ”öppnat fönster”

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Som du ser, tyckte jag att det var ett nytt ämne, och hoppas att den rubrik jag valde kan hjälpa andra med detta Iphone-problem att hitta hit!

    Det händer ibland att appar inte startar. Ofta sker detta i samband med en uppgradering och jag tror att det har att göra med att det finns lite för lite ledigt minne i telefonen. En vanlig omstart hjälper ofta.

    Om den vanliga omstarten inte hjälper, så kan du behöva göra en "tvingande omstart". Håll samtidigt inne av- och på-knappen och hem-knappen länge, ända tills äpplet dyker upp.

    Jag vet inte vad det är som skiljer från en vanlig omstart rent tekniskt, men jag tror att det är några processer som stängs ned mer ordentligt vid den "tvingande omstarten" och att det är detta som hjälper!

    Om det fortfarande är problem med appen efter det, så hör av dig igen.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag har samma problem som ovan efter att jag uppdaterade SR-appen för några månader sedan. Då hade jag iPhone 4S men numera har jag bytt till en iPhone 6 och fört över all data inklusive SR-appen till den men samma problem kvarstår: när jag klickar på appen så initieras starten som vanligt men bara efter några sekunder så slår den ut sig själv. Jag har omstartat telefonen, frigjort minne samt uppdaterat appen flera gånger efter det i takt med att ni kommer ut med förbättrade versioner, men ingen skillnad.

    Det som återstår är väl att radera appen och tanka ner den igen från Appstore men det vill jag helst inte göra då jag har omfattande historik sparat på den gamla appen.

    Tacksam för svar!

    Mvh,
    Olle
  • Har du testat det sätt att starta om den som jag tipsar om ovan, alltså inte en vanlig omstart utan en omstart genom att samtidigt hålla inne av- och på-knappen och hem-knappen?

    Det brukar hjälpa vid den här typen av problem!

    Annika Webbmaster
  • Lina:
    Hur har det gått för dig? Hjälpte detta?

    Annika Webbmaster
  • Hej ja förlåt att jag inte återkopplat, det fungerade 😀 och jag har inte haft problem sedan dess.
  • Tack för att du berättade det.

    Ni som rapporterar in ett problem behöver inte återkoppla till oss. Hör vi inget, brukar det betyda att felet upphört.

    Den här gången blev jag dock extra nyfiken. Eftersom du och Olle stött på samma problem, är det skönt att veta att denna manöver hjälper! En tvingande omstart brukar hjälpa när appen inte startar efter en uppgradering, men innan din felanmälan var det kanske ett halvår sedan jag senast såg det felet, och kan inte ta för givet att det fortfarande är rätt åtgärd ...

    Så skönt att allt fungerar som det ska!

    Trevlig Lucia
    Annika Webbmaster
  • Hej igen, Annika!

    Tack för din hjälp men tyvärr så fungerar det fortfarande inte. Jag har startat om telefonen flera gånger, på båda sätten, med samma resultat varje gång: appen börjar starta upp men kastas ut efter några sekunder. Detta gäller båda mina mobiler, dels den gamla där problemet ursprungligen uppstod, samt den nya dit jag kopierat all information.
    Finns det något mer jag kan göra?
    Kommer jag att kunna "rädda" och komma åt historiken som är sparad på appen?

    Mvh, Olle
  • Jag skulle tro att du i så fall inte kan rädda historiken.

    Vilken historik är det som du tycker blir värst att förlora?
    Är det vilka avsnitt du har laddat hem, hur långt du har lyssnat på olika avsnitt eller något annat?

    Ditt svar kommer tyvärr inte att "hjälpa mig att hjälpa dig" att rädda den historiken, men det kan vara bra för oss att känna till inför framtida utveckling, så kanske det går att skydda vissa inställningar.

    Men avinstallera appen, starta om telefonen och ladda sedan hem den från Appstore! Skönt att det är en gratis-app i alla fall ...

    Lycka till.
    Annika Webbmaster
  • Tack än en gång, Annika!

    Jag har nu avinstallerat appen och hämtat hem den igen. Nu fungerar allt som det ska, förutom historiken då.

    Det jag saknar är precis det du skriver ovan, lyssningshistoriken, som numera omfattade flera hundra avsnitt.

    Jag använder inte bara appen utan också hemsidan, och har gjort så dagligen i flera år. Jag kan inte nog berömma det arbete ni gör gällande både innehåll och teknik på SR.

    En sista fråga bara: Skulle detta problem kunna uppstå igen och kan jag i så fall göra något för att undvika det?
  • Skulle detta problem kunna uppstå igen?

    Jag vet inte vad det beror på, vilket innebär att det förstås finns en risk. Det är dock ett ovanligt problem.

    .... och kan jag i så fall göra något för att undvika det?

    Jag hoppas att en "tvingande omstart" direkt när felet uppstod hade löst problemet (som det gjorde för Lina och det fåtal lyssnare jag stött på med liknande problem). Den manövern ska du alltså testa om felet uppstår på nytt.
    Annika Webbmaster
  • Jag gjorde ett eget inlägg av Gunnars fråga, så att den blir enklare att hitta för andra som har samma problem:
    Kan jag installera en äldre version av Iphone-appen?
    Annika Webbmaster