Ios14 widgets

Önskar att ni inför widgets som nu finns i ios14. Kan man ha på syartskäremn och direkt klicka in sig på favorit kanal eller senaste ekot etc.

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Det finns mycket som går att göra med widgets, och jag tror absolut att vi kommer att bygga smartare sådana framöver, nu när de tekniska förutsättningarna finns.

    Jag stämmer av med utvecklarna hur vi ska ta detta vidare!

    Det vi har idag är en äldre version av widget, som ger mig genvägar till att starta P1, P2, P3 eller P4 och som jag kan lägga in under vyn Idag, alltså den vy som ligger till vänster om första hemskärmen. Den beter sig inte som en modern widget och jag kan inte lägga in den på annan plats än Idag, och inte heller hitta den med det plus-tecken jag annars hittar widgets med.

    Jag har testat att ta bort den och lägga till den på nytt, och hos mig går det genom knappen Ändra i botten av sidan Idag, välj Anpassa -> Lägg till widgetar , men jag vet inte om det baseras på att Siri minns jag haft denna widget sedan tidigare.

    Hoppas att du har nytta av detta och hör av dig om du inte får den att fungera!
    Annika Webbmaster