iOS version - kräver appen iOS 13?

Hej
Går det inte att installera st-appen om jag inte har iOS 13, utan 12?
Hlsn M

Kommentarer

  • Hej Maja!

    I samband med en uppdatering där appen från och med nu endast kommer att uppdateras för användare med Ios 13, tog vi av misstag bort möjligheten att installera den för er med äldre operativsystem.

    Vi hoppas att det snart är löst så att du kan ominstallera appen enkelt.

    Du kan, tills vidare, lyssna på alla program och kanaler härifrån med mobilen eller surfplattan:
    sverigesradio.se

    Tack för att du snabbt hjälpte oss att förstå att vi gjort fel!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Tack för svar. Hoppas ni löser problemet. Jag hade inte appen tidigare så jag kan inte uppdatera på det krångligare sättet.
    Hur vet jag när jag kan ladda ner appen?

    Hlsn Maja
  • Jag ska försöka meddela alla er som skrivit om problemet.

    Håll tummarna för att vi kan lösa det snabbt 😀
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Jag hade rört ihop det. För att kunna ladda hem en äldre version av en app, krävs att du tidigare har haft appen nedladdad med samma Apple-ID. Eftersom du ju inte har haft det, blir det lite knepigare.

    Uppgradera Ios?
    Ett förslag är att uppgradera till Ios 13. Men det har du nog redan funderat över, så jag ska inte tjata ...

    Tillgång till annan enhet?
    Om du har en annan Ipad eller Iphone med Ios 13 i din närhet, loggar in med ditt Apple-ID, hämtar vår app från AppStore (och sen raderar den, så att den inte tar utrymme från grannens Ipad), blir det sedan märkligt nog möjligt att ladda hem vår app på din mobil!

    Jag hittade det tricket här, den del av sidan som har mellanrubriken "Ladda ner Netflix från en enhet som kör kompatibel programvara":
    Vad du ska göra om Netflix inte är kompatibel med din iPad

    Om det kan vara aktuellt för dig och du behöver hjälp i hur du ska göra, så hör av dig.

    Strunta i Play-appen
    Som sagt kan du lyssna på alla program och kanaler i Safari med mobilen eller surfplattan:
    sverigesradio.se

    Det finns även andra appar där du kan spela delar av innehållet. Alla kanaler och väldigt många program går att lyssna på den vägen. Om du berättar vad det är du vill lyssna på helst, kan jag guida dig i app-djungeln!
    Annika Webbmaster
  • Nu är det 10 okt 2020. Jag kan inte starta SR Play längre om jag inte har iOS13... jag har lyssnat på radio med appen SR Play som nu efter någon uppdatering(?) inte fungerar med iOS 12.4 utan kräver iOS 13..
    1)Är det jag som gör något fel eller har SR gjort om samma tavla igen?
    2)Jag har idag lärt mig att använda sverigeradio.se istället efter att ha läst denna tråd från 22 juli men vet inte om det är möjligt att lyssna med playfunkticn?
  • Hej Bo!

    Uppstod felet nu i lördags? Nu ska det åter fungera i så fall. Felet uppstår när en nyhetsredaktion av misstag lägger ut en nyhet utan ljud, vilket får hela appen att krokna. Det grundproblemet har vi rättat i och med nästa version av appen, eftersom det är en typ av misstag som det är lätt att göra i ett stressat nyhetsläge. Ni med OS äldre än 13 kommer dock inte att kunna ta del av den uppdateringen, och då är det ju extra viktigt att ni vet om att hemsidan fungerar för Iphone och Ipad!

    Den här helgen var det en nyhet från P4 Sörmland som var problemet, och när den avpublicerades under söndagen, ska appen ha börjat fungera som vanligt igen.

    Vi ber om ursäkt över felet.
    Hör av dig om du har något kvarstående problem!
    Annika Webbmaster
  • Tack för snabb svar Annika! Och kul att det funkar igen.
    /Bo