Ios: appen tar sällan upp strömmen igen efter att ha varit inaktiv

Hej,

När appen varit inaktiv ett tag men fortfarande finns i minnet när den aktiveras igen så är det inte ofta den kan börja spela upp en tidigare spelad ström (direktsändning). Huruvida det beror på att strömmen vid den tidigare uppspelningen var långt tillbakaspolad eller ej kan jag ej avgöra. Det borde inte ha någon inverkan med tanke på att ni själva spolar fram till direktsändning om uppspelningen varit pausad i en kvart.

Detta har pågått... ja, säkert hela året. Känns som en bra lång tid.

Kommentarer

  • För att arbeta runt problemet behöver jag för det mesta döda appen -- eller snarare, det är vad jag gör eftersom det är ett säkert kort. Kanske går det att fippla och leta upp kanalen igen i kanallistan.
  • Detta är ett väldigt sent svar, vilket jag ber om ursäkt över!

    Jag vill följa upp det du rapporterar in, som påminner om ett fel som jag kikade på i maj:
    Direktuppspelning i appen slutar fungera när man försöker komma ikapp

    Joel som då rapporterade in felet har Android vilket gör att mina misstankar går till att felet beror på att något underliggande system som båda apparna använder sig av hanterar tidsmarkering annorlunda än vad vi utgått från när vi byggt apparna.

    I korthet verkar appen hos dig och Joel inte hantera pauser som är längre än 15 minuter på det sätt vi vill att den ska, det vill säga som ett stopp, utan ligger kvar i pausläget. Om skillnaden mellan appens paus och verklig tid sedan blir längre än tre timmar (vilket det ofta bör bli för dig, i och med att du redan i grunden har spolat tillbaka sändningen) så hamnar du utanför (den av appen kända) tiden. Det som redan är inbuffrat går att lyssna på, men att återgå till direktläget eller att spola fram en liten bit från "en okänd eller ogiltig tid", ger appen problem.

    Omstart är ju ett säkert kort. Att byta kanal borde också funka.

    Får du någon typ av felmeddelande när detta sker?

    Stort tack för att du rapporterade in det!
    Annika Webbmaster
  • Hej

    Nej inget felmeddelande
  • Ios-utvecklarna ser om de kan återskapa detta.

    Min teori är att detta är något som de flesta lyssnare inte råkar på eftersom jag inte sett fler felanmälningar om problemet. Kanske får appen problem att känna av att en paus är längre än femton minuter när strömmen är tillbakaspolad innan pausen? (Något den förstås ska kunna vara, så om vi ser att detta bidrar till problemet, så hoppas jag att vi kan lösa det!)

    Annika Webbmaster
  • Hur har detta utvecklats?
    Annika Webbmaster
  • Kan inte minnas att det hänt på sistone, så eventuellt löst. Jag kanske inte har lyssnat så mycket iofs.
  • Tack.
    Annika Webbmaster