Play-appen: placering av inställningar

Jag tänker att Inställningar-menyn ligger lite gömd och, enligt mig, på konstig/fel plats, längst ner bland mina listor på Min Sida.
Inställningar-menyn skulle istället kanske kunna ligga som en kugghjul- eller 3-prickar-meny längst upp till höger, på sidtitelraden på sidan Hem och kanske även på samma plats på Direkt och Min Sida.

Kommentarer

  • Hej
    Tack för förslag. Det finns många varianter att välja bland. Jag förmodar projektgruppen gjort användartester i vanlig ordning, innan man bestämde sig för nuvarande nya upplägg. Att mina inställningar ligger under Min sida tycker jag nog är ganska naturligt. Förhoppningsvis behöver man inte ändra dem så ofta heller, så de kan ligga lite undanskymt. Men självklart får projektledningen del av ditt förslag.
    Mvh
  • Ni skriver att man ska gå in på webbsidan och trycka på inställningar. men jag ser inte inställningar på sidan?? vad gör man om man vill lyssna på radion med en macbook??
  • Hej Viveka!

    Din fråga handlar om webbsidan, medan Lars förslag om förbättring gäller den app som finns för mobiler och surfplattor.

    Det vanligaste problemet för lyssnare med Mac gäller besökare med Safari, den webbläsare jag "bakom kulisserna" ser att du använder. För att det ska fungera måste du ändra en inställning, och vi har beskrivit hur du gör här:
    Sveriges Radios hemsida, Support: Inget ljud i Safari 11 på Mac

    Hör av dig ifall det är något problem med att lyssna sedan du tagit del av instruktionerna på den länken!

    Trevlig lyssning
    Annika Webbmaster