Aviseringar i Android-app (vill ha spelare på låsskärm, men slippa pushar)

Hej!
Jag vill gärna ha tillgång till "Aviseringen" som ger tillgång till att stoppa/starta lyssning fast appen inte är öppen eller skärmen är låst. Men jag vill inte ha aviseringar om nyhetssändningar. Hur ställer jag in det?

Kommentarer

  • Åh, detta är en väldigt bra fråga, som jag tror att fler lyssnare ställer sig!

    Det är nämligen lite förvirrat med begreppen, tycker även jag som arbetar med app-support. Det du vill ha är notiser, som även kallas aviseringar på vissa telefoner. Det du däremot inte vill ha är pushnotiserna.

    Hur du ställer in notiser/aviseringar varierar lite mellan olika telefonmodeller. Här har surfa.se beskrivit det på vad jag tycker är begripligt vis:
    Ta kontroll över notiserna i din smartphone

    Om du behöver mer hjälp än så, kan jag försöka guida dig för hur det är i just din telefon. Berätta i så fall vad det är för märke och version av Android.

    När det gäller appens push-notiser, så är det enkelt att slippa få dessa även om du tillåter aviseringar på låsskärmen! Gå in i appen under Min sida > Inställningar och hjälp > Notiser: Pushnotiser. Där kan du slå av dem helt, eller välja att till exempel behålla pushnotiser för viktigt meddelande till allmänheten, men inte för nyheter.

    Hör av dig ifall du inte hittar rätt ställe!
    Annika Webbmaster
  • Tack, Klockrent 😀
  • Jag förtydligade rubriken så att andra med samma önskemål enklare ska upptäcka denna tråd.
    Annika Webbmaster