Inget ljud på P4 eller P1 i Samsung Galaxy S7 (webbläsaren)

Andra kanaler, tex Radio88 Partille, funkar. Även tex Facebook.

Kommentarer

  • fungerar på en iPhone
  • Hej
    Jag såg att du frågade i en annan tråd där jag svarade, så jag stänger den här tråden.

  • Den andra tråden är S8. Samma sak?
  • Jag tror det är samma, vi har även någon med en A3 som har samma problem.
  • Hej, vi har precis gjort en buggfix, så du får gärna testa om det funkar nu.

    Uppdatering: det visade sig att det fortfarande är problem, så vi fortsätter att felsöka.
  • Hej! P4 Göteborg Direkt funkar! Bra!
    Men inte P4 Plus Direkt...
  • Hej, det visade sig att det var svårare att lösa problemet än vad vi först trodde, men vi arbetar vidare med det.
  • OK, då vet jag. Hör gärna av er när det är löst. För test.
  • Hej Sivert!
    Jag följer upp detta. Hur har det gått för dig?

    Annika Webbmaster
  • Hej! Samma sak nu, inget ljud. Inte heller på P4 Plus.
    Mvh Sivert J
  • Tråkigt!

    1. Får du något felmeddelande när du försöker starta P4 Plus?
    2. Kan du fortfarande lyssna på P4 Göteborg?
    3. Hur är det med andra kanaler, som P1?
    4. Kan du lyssna på program i efterhand, som avsnitten som ligger på P4 Plus-sidan?

    I en annan tråd berättade du att det fungerar med Chrome. Jag rekommenderar att du använder den webbläsaren (eller någon annan webbläsare, som Firefox eller Opera) när du besöker Sveriges Radio tills felet är löst.

    Det finns även appar för att lyssna på Sveriges Radio, där den som flest använder är vår egen Sveriges Radio Play, som du kan ladda hem gratis här:
    Sveriges Radio Play

    Ytterligare ett alternativ - om du inte vill installera en app - är att använda mini.sr.se, vår sajt för enklare mobiler. Du hittar P4 Plus och våra andra kanaler på denna sida:
    http://mini.sr.se/kanaler

    Återkom, för den information vi får av dig om detta fel är till stor hjälp för oss!
    Annika Webbmaster
  • 1. Får du något felmeddelande när du försöker starta P4 Plus?  Nej.
    2. Kan du fortfarande lyssna på P4 Göteborg? Ja.
    3. Hur är det med andra kanaler, som P1? Som sagt, funkar inte.
    4. Kan du lyssna på program i efterhand? Ja.

    Har laddat hem SR Play.

    Med vänlig hälsning/Sivert
  • Tack för snabba svar!

    Så märkligt att P4 Göteborg fungerar medan P4 Plus och P1 inte gör det!

    Vad händer om du går in på denna sida med din mobil och sedan klickar på den blå rutan med P1 och play-knapp?
    https://sverigesradio.se/kanaler

    Får du någon typ av felmeddelande i spelaren högst uppe på sidan som kan hjälpa oss att förstå vad som är fel? Byts symbolen till vänster i spelaren från en start-pil (triangel) till en paus-symbol (två lodräta sträck)?
    Annika Webbmaster
  • Sidan med er länk funkar.

    När jag trycker på start-pilen ändras symbolen från en triangel till en fyrkantig box där en nivå går upp och ner som om det startar. Men inget ljud. : - (

    Med vänlig hälsning/Sivert J
  • Ok! Till höger i spelaren finns det en liten pil. Om du trycker på den kommer du till en vy där du kan backa femton sekunder och göra en del andra saker. Där ser du bland annat Ljudkvalitet och antingen automatisk eller (troligast) begränsad. Ifall du trycker där kan du byta till det andra alternativet. Kan du lura igång en ljudström i din telefon genom att byta kvalitet?

    Observera att det i mobiler oftast är bra att byta tillbaka till begränsad, så att du inte förbrukar onödigt mycket mobildata när du lyssnar, så om du får igång ljudet den vägen är det bra att sedan byta tillbaka. (Om manövern fungerar, så är det inte för att det ena alternativet fungerar bättre än det andra, utan för att spelaren fick "order om att hämta ljudströmmen" på ett annat vis.)

    Hoppas att du har möjlighet att testa detta, för även om lyssningen hos dig säkert fungerar via appen, så vill vi ju lösa detta - och vi är beroende av er lyssnare här!Trots att vi har testat på många Samsung-telefoner, har vi endast kunnat återskapa det på en telefon och den kollega som äger den telefon arbetar inte kvar. Vi har alltså sett felet själva, men kan inte längre återskapa det!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    funkar inte att lura den genom att byte ljudkvalitet.
    Mvh /Sivert J
  • Tack för att du testade, och trist att det inte fungerade.
    Annika Webbmaster