Inget ljud i Melodikryssappen i min I-phone.

Jag får inget ljud i melodikryssappen i min I-phone. Jag kan ha stängt av någon funktion när jag var på en resa. Den fungerade förut och den fungerar i min Samsung. Jag har ärvt telefonen och har inte haft den så länge. Programmet fungerar i SR-play. Jag har stängt av knappljud och andra störande ljud

Kommentarer

  • Hej!

    Bra att du upptäckte att du kan lyssna via Play-appen, både för att du förhoppningsvis kunde lösa krysset då, men även för att det ger mig en idé om vad som är fel!

    Troligen har din telefon ett par olika ljudinställningar, och du har dragit ned (eller ställt in på ljudlöst) inställningen för "spelljud", men inte den för "medieljud". Gå in under Inställningar i telefonen och se ifall du hittar något som stämmer in på denna förklaring!
    Annika Webbmaster
  • Jag kom på att jag nog vet var inställningen finns!

    Se mina svar mot slutet av denna tråd:
    Inget ljud i ipad (Radioapan)

    (Samma problem, men ett annat spel.)
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag upptäckte det själv. Det finns en knapp uppe till vänster (på min I-phone) som jag måste ha kommit åt. Visste inte om att den gick att ”rucka” dvs att man kunde stänga ljudet med den, hade upptäckt att inte heller ringsignalen var på men hittade inget i inställningar. Tack för hjälpen.