Inget ljud i ipad (Radioapan)

Hej. Jag har de underbara radioapanapparna både i iphone och ipad, men numera finns inget ljud i de apparna på ipad. Inte fel på paddan för den har ljud i allt annat.
Vad beror det på?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej
    Har du, till att börja med, provat att helt starta om ipaden?
    Mvh
  • Ja det har jag gjort och att ominstallera apparna med Radioapan.
  • Hej!

    Jag skulle tro att problemet har att göra med ljudinställningarna i Ipad.
    Om mute-knappen på sidan på din ipad är inställd på att ljudet ska stängas av så tystnar appen. Det finns två inställningar för sidoknappen antingen "Lås rotering" eller "Ljud av" och dessa inställningar finns under "Allmänt" i appen "Inställningar".
    Annika Webbmaster
  • Nej, det är inte felinställt på dessa knappar. Har kollat allt. Jag har också tagit bort Radioapparna och nyinstallerat dem. Men inget ljud. Stängde av och satte igång ipaddan igen. Inget ljud. Bollibompa och alla andra appar går.
    Jag har Ios 11,3 typ...
    Mvh
    Annika
  • Får du ljudet att fungera med hörlurar?

    Och fungerar appen i övrigt, så att vi inte felsöker ljudet, när problemet i själva verket är att appen "fryser" och ger blåskärm efter startsidan (eller något annat)?
    Annika Webbmaster
  • Hej. Ja, ljudet fungerar i hörlurar. Men inte i utan.
    Appen fungerar i övrigt också.
    Mvh Annika
  • Bra, för i så fall är jag rätt säker på att det faktiskt är ljudinställningarna som spökar. Du har nog råkat komma åt ljudinställningarna och slagit på "ljudlöst". Därmed har du stängt ned följande ljud.
    • Varningar
    • Notiser
    • Ljudeffekter
    • Spelljud
    Radioapan-spelet hanterar ljuden som ett spel.

    Däremot har du kvar volymen på "Medieljud", som är det som reglerar Bolibompa, Youtube och att lyssna på Sveriges Radio.

    Åtgärda så här:
    1. Svep uppåt från skärmens nederkant för att komma åt Kontrollcenter
    2. Kontrollera att knapparna för Ljud av och Stör ej inte är aktiverade.
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Ok, fixat. Nu funkar ljudet efter de omställningarna du beskrev. Tack för förklaring och hjälp.
    Mvh
    Annika
  • Världen bästa förklaring Annika Webbmaster.
    Löste mitt problem också, som ingan annan kunna förklara.

    Mycket tacksam.
    Mvh
    Claes
  • Så bra!

    Ja, det är ett lurigt problem som kan driva en till vansinne innan man förstår att det finns olika typer av ljudinställningar, och var dessa regleras.
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Har läst om åtgärderna kring att vissa ljud inte hörs mer än i hörlurarna. Jag har försökt åtgärda med ovanstående förklaring men hittar ingenstans där jag kan se om ljud av är aktiverat. Stör ej är inte aktiverat. Jag hör allt i hörlurarna men Spotify och Storytel hörs utan. Finns det en lösning?
  • Hej Lotta!
    Är det i Radioapan-apparna som du har problem?
    Har du möjlighet att ta en skärmdump på Kontrollcenter som beskrivs av Annika ovan och skicka med till oss här på forumet?
  • Hej, jag har försökt följa Annikas instruktioner 1-2 men saknar fortfarande ljud till de två radioapan-apparna. Bifogar skärmdump av kontrollcenter och tar gärna emot tips?! Har iPad version iOS 11.4.1 Mvh Eva
  • Hej!
    Tryck hårt på eller håll ned kortet för ljud (Musik på din bild) i det övre högra hörnet i Kontrollcenter. Finns det något där som indikerar att du är i ljudlöst läge?
    Annika Webbmaster
  • Hej, jag har nu fått ordning på ljudet. Lite lurigt men tack för hjälpen / vänligen lotta
  • Åh så skönt!

    Du och ni andra som har lyckats lösa detta får gärna berätta lite mer i detalj vad det var för inställning som behövde ändras. Ju bättre jag som webbmaster förstår det, desto snabbare och tydligare svar kan jag ge andra lyssnare – och att detta är ett problem som drabbar flera kan vi konstatera bara genom att läsa denna tråd!
    Tack på förhand för hjälp att hjälpa!
    Annika Webbmaster