Inget ljud (smart-tv)

Använder min smart tv för att lyssna på webbradio. Har sedan några dagar inget ljud på någon av era kanaler. Andra webradiokanaler som t.ex. Megapol fungerar, där har vi ljud. Vad är fel?
Björn Lindblom

Kommentarer

  • Hej Björn!

    Vad är det för smart-tv, och hur tar du del av våra kanaler? Vet du om det är via vår hemsida, en speciell Sveriges Radio-app eller om det är via exempelvis Tunein?

    Om du ger exempel på vilka kanaler du vill lyssna på, så kan vi försöka hitta andra sätt att lyssna medan vi felsöker, för det finns många olika sätt att ta del av vårt innehåll!
    Annika Webbmaster
  • Det är en LG  50 LB 650V, Led tv. Jag lyssnar mest på P4 Göteborg och har gått in på Sveriges Radios hemsida och lagt in P4 Göteborg som ett bokmäke på tv:n.
  • Ok, felet kan vara kopplat till att vi har byggt om vår spelare lite. Se om du kan lyssna med hjälp av direktlänkarna på denna sida:
    MP3-länkar, 192 kbps, till alla kanaler (länkarna öppnas i extern spelare)

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen,
    Jag har provat MP3 länken och fick följande meddelande: filnedladdning stöds ej.
    När jag går in på er webbsida och trycker på lyssna direkt får jag följande meddelande: Här finns inget ljud. Det kan bero på att ljudets innehåll t.ex. kan vara upprättsskyddad musik och endast låg kvar i 30 dagar.
    Problemet med ljudet började för ungefär en vecka sedan. Tidigare har jag inte haft något problem under flera år.
  • Synd att den länken inte fungerade.

    Se om du kan lyssna på P4 Göteborg från Tuneins hemsida istället med denna länk:
    https://tunein.com/radio/P4-Gteborg-1019-s47329/

    Annika Webbmaster
  • Vi fick ljud med tunein men det hackar.
  • Hackar det så pass mycket att det är helt omöjligt att lyssna den vägen?

    Som jag skrev ovan har vi byggt om vår spelare (ett arbete vi inte är helt färdiga med), och det är förmodligen det som gör att det inte längre fungerar i din smart-tv:s inbyggda webbläsare.

    Appar?
    Har du möjlighet att använda olika appar i din smart-tv? Vet du om det i så fall finns någon lista som jag kan ta del av över vilka appar som finns? I och med att jag inte kan garantera att problemen på vår sajt kommer att lösa sig (även om jag förstås hoppas det), så vill jag försöka hitta en app du kan använda för att lyssna!

    Två webbadresser att testa
    Jag har inte så stort hopp om att detta ska fungera bättre än den direktlänk jag tidigare länkade till, men testa gärna!
    1. Enkel hemsida, egentligen anpassad för mobiler:
      mini.sr.se
    2. Direktlänk på annat vis än ovan:
      P4 Göteborg, MP3 i 128 kbps (utan M3U)
    Hoppas att något av dessa sätt fungerar!

    Ytterligare alternativ
    Annars kanske det går att koppla en dator eller mobil till tv:n, så att du kan spela upp ljudet i den anläggningen, men genom Bluetooth, HDMI-kabel eller Chromecast? Om du vill veta mer om det, så hör av dig!

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    Jag använder smart iptv app för att kolla på svenska kanaler och andra länder men nu stopp på ljudet .har ni non tips att öppna ljudet?

  • Hej Nowzar!

    Detta forum är till för support på Sveriges Radios webbtjänster och att ge mer allmän ljud-support har vi tyvärr ingen möjlighet till.

    Eftersom vi inte har någon IP-begränsning (utom under internationella idrottsmästerskap), har vi dessutom sällan haft behov av att kika på det problemet.

    Jag föreslår att du gör så här:
    sök på smart iptv no sound
    Annika Webbmaster