Inget ljud

Hej, jag köpte för ett par år sedan en ny "DAB-radio" av märket Argon för att lyssna på era DAB-sändningar på P2.
Men nu märker jag att efter någon eller några timmar så blir
den helt tyst men radion är påslagen för displayen visar hela
tiden. Jag undrar vad detta beror på och jag tror inte det är
något fel på radioapparaten eftersom jag vet att en kompis
säger att han har samma bekymmer. Man måste då stänga radion och öppna den igen så funkar den (ett tag till).
Taxam för svar.   Hälsningar Radioten Lars

Kommentarer

  • Hej Lars!
    Detta forum är till för att ge support på våra webbtjänster och appar. Frågor om DAB och DAB-mottagare är därför inget jag kan speciellt mycket om, men jag är ju van vid felsökning och undrar om detta kan vara problemet:
    The Radio is default out-of-the-box set to turn off automatically after 120 minutes without any manual operation of the Radio.
    (Hämtat från bruksanvisningen för en Argon DAB2+BATT, men det kan säkert fungera liknande i andra modeller.)

    Denna funktion går att slå av enkelt. På den modell jag läst bruksanvisningen för gör du så här:
    To deactivate Inactive standby or to change the Timeout period turn the Tuning/select button/knob until you reach your desired setting.

    Press the Tuning/select (3) button/knob to confirm your choice
    Hoppas att du och din kompis kan följa detta trots att det är på engelska och kanske inte är exakt samma modell som ni har! Om inte, kontakta din återförsäljare, för detta ska de kunna hjälpa dig med!
    Annika Webbmaster