Ingen låttitel / musikinfo vid direktsändning

Jag skapar ett nytt ärende då min 1,5+ år gamla tråd om liknande fel (https://kundo.se/org/sverigesradio/d/ios-nu-spelaslatnamn-ur-synk/) vid det här laget förmodligen handlar om flera olika fel med samma symptom.

Cirka 50%+ av gångerna jag tittar i iOS-appen visas ingen låttitel för P2 Klassiskt. Gäller ofta direktsändning (ej tillbakaspolat). Det har pågått i ett antal månader. Vid det här laget tar jag inte längre upp telefonen om jag hör något jag gillar eftersom jag vet att inget kommer att visas.

Jag har utan vidare sett samma symptom i någon annans Android-lur (appen) efter att ha hållit i den i 3 minuter, och då försökte jag alltså inte ens återskapa felet utan bara sätta igång musik, samt mycket regelbundet i webbspelaren för Firefox (v 60+). Gäller även Safari helt utan tillägg (12.0.1, macos 10.14.1). Kan knappt minnas senast jag såg en titel i webbspelaren. Det bör med andra ord inte vara några större problem att återskapa.

Har ni haft systematiskt fel på backend för metadata i höst?

Kommentarer

  • Som ledtråd kan jag säga att jag ofta lyssnar mellan kl 00:00 och 03:00.
  • Hej
    Vi ska ta och titta på vad detta kan bero på. Låtarna finns när man spolar tillbaka och syns i låtlistan, så det ser ut som att något går fel.

    mvh