"Ingen internetanslutning"

Hej,
Den senaste veckan har sr-appen inte fungerat för mig. När jag startar får jag upp "Ingen internetanslutning" trots att jag har internet. Har testat med och utan wifi. Har startat om appen och telefonen flera gånger. Finns det något jag kan göra eller måste jag ladda ner appen igen? Vill ju helst inte göra det då jag har mycket nedladdat i appen. 
Tacksam för hjälp!

Kommentarer

  • Hej. Vad tråkigt att du stött på detta problem. Vi behöver lite mer information för att kunna felsöka ditt problem:

    Vilken telefon har du?
    Vilken version av appen har du (detta kan du antingen se om du gör ett längre klick på app-ikonen, lite olika beroende på vilken telefon du har, eller så går det att se på Play Butik)?

    Tack för att du hörde av dig med detta problem.

    Hälsningar App-teamet
    App-teamet
  • Hej,

    Jag har en Sony xperia xz2 och jag tror att app-versionen är 20.1.2.

    Vänligen
    Andrea
    Andrea
  • Hej. Vi har gjort en större migration av en databas i den versionen och jag misstänker att det är den som orsakat problem.

    Om du rensar data eller installerar om appen så ska problemet vara löst, men då förlorar du dina nedladdade avsnitt. Tyvärr är det den enda lösningen jag kan se just nu. Vi beklagar problemet.

    Vi kommer göra fler migreringar av gamla databaser och för att undersöka vad som orsakat felet för just dig har jag 2 följdfrågor: hur ofta uppdaterar du appen? Har du automatiska uppdateringar påslaget?

    Hälsningar,
    App-teamet
    App-teamet
  • Hej,

    Jag har automatiska uppdateringar påslaget.

    Vänligen
    Andrea
    Andrea
  • Om du ännu inte har ominstallerat appen, så vill jag tipsa om att du kan lyssna på allt vårt innehåll från hemsidan. Den fungerar även i mobiler.

    Jag tror tyvärr att en ominstallation är det som hjälper, men om det finns "något mildare" (rensa appens cache eller app-data exempelvis), så är det ju värt att testa innan!

    Mina kolleger i app-teamet förstår sig på detta bättre än jag,så jag har frågat dem vad de tror. Om de tycker att det är värt att testa, så berättar vi hur du gör.

    Om du redan har installerat om appen, så bekräfta gärna att detta hjälpte. Än så länge är du ensam om att ha felanmält detta, men om det kommer in fler liknande vill vi förstås ge bra råd!
    Annika Webbmaster
  • Jag inser att mina tankar på att rensa app-data ingick i det svar du fick redan igår, och inte är någon hjälp för att behålla de nedladdade avsnitten:
    Om du rensar data eller installerar om appen så ska problemet vara löst, men då förlorar du dina nedladdade avsnitt.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag testade precis att rensa appens cache-minne och lagringsutrymme. Appen startar nu men all min data är såklart borta, så det har väl i slutändan samma effekt för mig som om jag hade ominstallerat appen.

    Tack ändå för er hjälp!
    Vänligen
    Andrea
    Andrea
  • Hejsan!

    Jag upplever precis samma problem sedan ca en vecka. App-versionen är 20.1.2 (automatiska updates) och jag har en Samsung Galaxy A3.

    Mvh Rebecca
    Rebecca
  • Tyvärr är det nog att rensa app-data som hjälper.

    Tråkigt att ni drabbades av detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Jag har samma problem. Ingen internetanslutning. Fast jag förstås har internet.
    Jag har ominstallerat SR appen, återstartat telefonen, men har fortfarande samma problem.
    Telefon: Samsung Galaxy S8, Android version 9
    SR app 20.1.3
    Hälsningar
    Jan
    Jan Samuelsson
  • Hej Jan!

    Så tråkigt att felet kvarstår. Förmodligen har din telefon, när du ominstallerade appen, hämtat hem all sparad app-data den kunde hitta, och det är den som behöver hämtas hem på nytt från grunden.

    Här hittade jag en beskrivning från Samsung själva över hur du gör detta på en S8, som tyvärr är på engelska. Jag hoppas att den ändå går att följa, inte minst tack vare bilderna:
    samsung.com: Galaxy S8 - Clear app cache or data

    Som sagt, vi beklagar att denna förändring gett er problem!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Jag rensade både data o cache, just in case.
    Der fixade problemet.
    Tack för hjälpen.

    Jan Samuelsson

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.