Inför justerbar birate för poddar.

Hej,
I appen erbjuds flera olika alternativ för att välja ljudkvalitet vilket är toppen, men varför är poddar låsta till 128 kbps? Borde erbjudas i lägre bitrate ner till 32 kbps för det behövs inte mycket bandbredd för enbart tal. Låt poddar få justerbar ljudkvalitet, precis ert andra material.
/Max

Kommentarer

  • Hej och tack för förslaget!

    Vi får nog fler önskemål om att höja vår bitrate samt att se om det måste vara just formatet MP3 (som tyvärr låter mycket sämre än exempelvis AAC om man komprimerar så hårt som till 32 kbps).

    Senast min kollega Ludde undersökte förutsättningarna för att ha annan bitrate eller annat format, fanns det begränsningar i hur olika plattformar hanterar poddar. Vi kom fram till att 128 kbps var en kvalitet vi skulle behålla och att mp3 var det format som fungerade smidigast.

    Men teknik förändras och jag hör med honom hur han ser på detta.

    Förlåt att svaret dröjde och trevlig helg!
    Annika Webbmaster