Info på Kanal- sidan t.ex P1

Hej !
Om jag har P1 sidan uppe och lyssnat men därefter vill gå över till P2 så finns det ingen rubrik på sidan för att göra denna till synes enkla manöver. Tidigare hade ni åtminstone några "streck" i rubriken (varför begriper jag fortfarande inte, men där kunde man finna P2 som ett alternativ att klicka på) men nu är denna möjlighet borta. Alltså måste jag lämna P1 sidan för att sedan på något sätt försöka hitta P2. Samma helvete har jag när jag skall försöka gå tillbaka till P1. Varför skall ni konstra till proceduren att gå från en kanal till en annan?
Leif Salomonsson
leifb.salomonsson@gmail.com

Kommentarer

  • Hej, är det på desktop eller mobil du besöker siten?
    På desktop så kan du på vilken sida som helst klicka på 'Mer' på menyn så får du upp en undermeny där du kan välja en annan kanal.
    På mobil har du tre horisontala streck som öppnar samma undermeny.

    mvh
  • Hej Karolina!
    Ditt svar är ett s.k. "goddag yxskaft" då du uppenbarligen inte har fattat min fråga. Jag har redan tidigare förstått att jag skall klicka på "Mer". Men vad jag inte begriper är att ni Utvecklare skall göra saker krångligare än nödvändigt. Låt mig förklara:
    Om jag som potentiell lyssnare snabbt vill hitta en klanal efter att ha gått in på SVERIGESRADIO så vore det enklast för mig att redan i rubriken hitta SR 1, SR 2 osv. Vari ligger logiken att inte redan i rubriken ange de olika kanalerna? Varför skulle jag besöka Sveriges Radios hemsida om jag inte är intresserad av någon av era kanaler?
    Hoppas att du nu har förstått vad jag menat. Ett vettigt svar emottages med stor tacksamhet.
    Vänligen
    Leif Salomonsson
  • Hej igen Karolina!
    Jag skriver på en lap top. Men du har fortfarande inte fatta min fråga/förslag. JAG VET att jag skall gå in på "MER" för att hitta kanalerna men begriper inte er logik i att INTE REDAN I SVERIGERS RADIOS RUBRIK ange de olika kanalerna. Ni skapar ju ett onödigt mellanled i sökprocessen.
    Om du nu inte har fattat min fråga/förslag så är det lika bra att avsluta dialogen. men om du har förstått mig så vill jag gärna få ett svar. Om inte annat så för att jag skall få ett lugnande besked om det mentala tillståndet hos er på KUNDO.
    Med vänlig hälsning
    Leif Salomonsson
  • Hej
    Att länkarna försvann från den horisontala menyn var för att vi i tester sett att de flesta använder söket för att gå till kanaler och program - så därför valde vi att lägga de flesta länkarna i en meny som fälls ut, precis som det redan var i mobilvyn.
    Vi har även förbättrat söket så att den kommer ihåg dina senaste sökningar så att man lättare kan komma till de program och kanaler man ofta går till.

    Vi har en dock tanke att vi vill ha möjligheten att byta kanal direkt i spelaren, men vi måste testa oss fram till det bästa sättet att göra detta på.
    Vi gör för nuvarande användartester med lite olika förslag på hur spelaren ska fungera, och kommer att fortsätta att utveckla den under ett antal veckor framöver (just nu har den bara de grundläggande funktionerna).

    Du kan läsa mer om arbetet med menyn och spelaren på vår utvecklingsblogg, här https://sverigesradio.se/artikel/7393723 och här https://sverigesradio.se/artikel/7410822 .

    mvh
  • Hej Karolina!
    Nu har jag fått ett som jag tycker vettigt svar från er. Fortfarande tycker jag dock att mitt enkla "sunda förnuft" förslag skulle vara den enklaste och bästa lösningen, Men jag respekterar ert tillvägagångssätt även om jag inte fullt ut förstår det.
    Men tack för att ni visat viss förståelse för mina synpunkter.
    Med vänlig hälsning
    Leif Salomonsson