Info om kommande program

Information om kommande program finns ej. När sänds Plånboken nästa gång och vad ska den handla om t. ex.
Kan man sedan kombinera det med en ruta för väckning vore det suveränt.

Kommentarer

  • Hej Jan!

    Kommande avsnitt, webben
    På vår hemsida finner du information om kommande avsnitt (även om det hos just Plånboken tyvärr inte står något om det planerade innehållet):
    Plånboken, kommande avsnitt

    På andra programserier finne det mer information om kommande program, som här hos P1 Dokumentär:
    P1 Dokumentär, kommande avsnitt

    Kommande avsnitt Play-appen
    Men du menar kanske inte hemsidan, utan appen Sveriges Radio Play? Där finns idag endast avsnitt med ljud, så för att kunna presentera kommande avsnitt skulle innebära en väldigt stor (vilket innebär dyr) förändring av appens logik.

    Hemsidan fungerar i mobiler också. Kan den fungera för dina behov?

    Väckning
    Jag är inte helt säker på att jag tolkar dig rätt, men du menar väl att appen ska starta automatiskt när ett visst program snart börjar ... Det tror jag (med tanke poå vilka bekymmer vi har att få väckarklockan att fungera bra) är svårt att få till.

    Men en möjlighet att lägga in en påminnelse enkelt i telefonens vanliga kalendet kanske kan fungera? Själv tycker jag att det är en väldigt bra idé! Vi har gjort en del försök med liknande funktion för våra Sommar-pratare, men det har tyvärr funnits en hel del tekniska bekymmer.

    En enklare variant kanske kan vara att märka upp datumen på hemsidan, både i tablåerna och under kommande program, på något vis, så att smarta telefoner enklare känner av att de är datum och du genom att trycka på datum eller tid kan få valet att skapa en påminnelse i telefonens inbyggda system (på samma vis som i många telefoner gör när ett SMS innehåller ett datum eller formuleringar som på fredag) ...

    Nu vet jag inte ens om detta går på vår webbsida - och i appen är det ju inte relevant förrän det går att se kommande avsnitt, men det går ju att ta reda på! Skulle du ha nytta av en sådan funktion?

    Återkom gärna och berätta om du har nytta av tipsen och ifall en enklare koppling mellan webben och telefonens inbyggda kalender skulle hjälpa dig!
    Annika Webbmaster