iCalendar-filer för kanaler och/eller program

Hej!

Jag skulle vilja föreslå möjligheten att prenumerera på tablåer för kanaler och/eller enskilda program i iCalendar-format.

Kommentarer

  • Hej Thomas och förlåt att du aldrig fick svar från oss!

    Av något skäl var ditt förslag markerat som "redan besvarat", och först nu när jag går igenom olika förslag, ser jag att det inte stämmer.

    Att utveckla någon form av "påminnelsefunktion" för program, är något vi då och då får önskemål om och som vi självfallet förstår nyttan med, i synnerhet när det gäller program där vi som lyssnar är mer intresserade av vissa avsnitt än av andra (till exempel "Sommar & Vinter i P1") samt för programserier som sänder mer säsongsvis, så att man kan hålla reda på när en ny säsong drar igång.

    Just Sommar & Vinter i P1 är för övrigt ett program (möjligen det enda på Sveriges Radio?) som har en kalenderfunktion. Dock bara för sommarpratare inte för vinterpratare (tror jag). Se här:
    Sommarvärdarna i din kalender

    Ditt förslag ligger (fortfarande) med bland de önskemål som vi ser nyttan med, men inte går vidare med själva just nu. Minns du, så här långt efteråt, om det var något särskilt program eller ett specifikt behov som gjorde att du tog dig tid att skriva till oss? Även om vi inte går vidare med förslaget (inom den närmaste framtiden i alla fall) så kanske vi känner till andra sätt att lösa behovet - eller kan tipsa just dina favoritprogram om att snegla på hur Sommar & Vinter i P1 har gjort och skapa en påminnelsefunktion för just sitt program!

    Som sagt, förlåt att vi inte svarade dig. Även om vi inte har möjlighet att gå vidare med förslaget, är vi förstås glada över engagerade lyssnare som vill hjälpa oss att göra våra tjänster bättre!
    Annika Webbmaster