Ibland kan jag inte nå Min sida (Play-appen Android)

Hej, När jag går in i SR-appen händer det till och från att "min sida" inte går att få fram. Jag startar om mobilen, så funkar det igen, tills nästa gång. Har ngn upplevt detsamma?
Med vänlig hälsning
Anita Tälth

Kommentarer

  • Jag känner inte igen exakt det du beskriver, men en del lyssnare har skrivit att appen är "slö", vilket kanske är en luddig beskrivning av samma fel?

    Jag ber Android-utvecklarna att kika på detta. Tack för att du berättade!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Det du beskriver är lite som en "mildare" version av det Mats, som har en äldre version av Android, beskriver här:
    Appen kraschar (Toppnyheter + Android 5)

    Om det är samma fel (vilket jag förstås ännu inte vet), så kan det vara på väg att lösa sig! Vi har idag släppt en ny version av appen (18.10.9.5499), som dock bara hälften av lyssnarna kan ladda hem ännu. Mats tillhör den halvan, och skrev nyss:

    Idag kunde jag lyssna igenom "toppnyheter" utan avbrott! Strax innan hade SR-appen uppdaterats. Sedan provade jag en P3-dokumentär som inte heller stängdes av under uppspelningen.
    /.../
    Jag vet inte om det är nån ändring i SR-appen som påverkat detta. Det är bara att fortsätta lyssna och hoppas att det löst sig.

    Jag hoppas också att det har löst sig! Och om det inte har gjort det, är det mitt jobb att hjälpa app-utvecklarna att förstå vad felet beror på.

    Om även du tillhör de 50 procent som kan uppdatera appen, så gör det och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • God morgon,
    Jag har installerat om appen. Hoppas att det kommer att fungera. Eftersom jag laddar en del program för att lyssna på, när jag är ute och promenerar, känns det lite att behöva lägga ner programmen igen.
    //Anita
  • Aj, nu var jag otydlig!

    Du hade inte behövt av- och ominstallera, utan jag tipsade om att det gick (eller snart skulle gå) att uppgradera appen! Vi har alltså igår och idag släppt en ny version som jag hoppas fungerar bättre når det gäller ditt problem. Igår var det endast 50 procent av Androidanvändarna som hade möjlighet att få hem den, men nu ska den vara ute hos alla.

    Att behöva avinstallera appen (och därmed förlora nedladdade avsnitt) är något jag väldigt sällan brukar föreslå, eftersom det väldigt sällan krävs för att lösa problem och, som du skriver, ger merarbete.

    Nåväl ... Har du den senaste versionen (18.10.9.5499) nu? Och märker du i så fall någon förbättring?
    Annika Webbmaster
  • Hej igen, jag har version 18.10.9. Nu verkar det funka.
    Trevlig helg!
    Anita
  • Detsamma och skönt att du märkt en förbättring!
    Annika Webbmaster