Hur ta bort avsnitt från "Fortsätt lyssna"-listan?

Varför finns det inget "Ta bort program"-alternativ i Fortsätt lyssna på startsidan i er app? (Massa andra alternativ, men inget Ta bort.) Har android. Kan inte swipea bort något av dem. Swipea jag åt någon sida får jag bara se alla andra ej färdiglyssnade program o swipear jag upp eller ner hamnar jag bara längre upp eller längre ner (...). Vad är anledningen att inte ha ett "Ta bort program"-alternativ bland alla andra alternativ för programmet?

Kommentarer

  • Hej Christian!

    Om du klickar på Visa alla uppe till höger ovanför denna "program-karusell" så flyttas du till en annan vy av listan (samma som du når från Min sida -> Lyssningshistorik), där du kan svepa bort de avsnitt du inte vill ha kvar i listan.

    Hoppas att detta löser ditt behov!
    Annika Webbmaster
  • Och, förstås, hör av dig om du inte får det att fungera som jag beskrev!
    Annika Webbmaster
  • "Visa alla"-finns bara för "Nya avsnitt från program du följer". Finns inger mer "Visa alla"-knapp på startsidan, eller som under/tilläggsrubrik.
    Eftersom jag inte vetat om funktionen ligger programmen jättelångt ner i den listan. (I den - inte frivilligt ditlagda - Fortsätt lyssna-listan på startsidan finns dock programmen väl synliga o väldigt lättåtkomliga. Men där finns (allt; alla möjliga funktioner, förutom att) inte Ta bortknapp.
    Vore det inte logiskt att det fanns en Ta Bort-funktion i menyn (för massa olika andra funktioner) tillsammans med varje ljudprogram; som en (både vill, men i detta fall) inte vill lyssna på, men som ändå dyker upp, där det går att ta bort?
    Programmet jag inte vill lyssna på dyker irriterat upp på startsidan, men för att ta bort det därifrån måste jag klicka mig vidare via tre vägar för att komma till listan över alla klipp jag lyssnat på, o där leta mig igenom de program jag lyssnat på men inte vill fortsätta lyssna på(? Ni gör det inte enkelt. Är det för att småretas?)
    - Något som påtvingas på en borde väl gå att ta bort på samma plats/sida det ofrivilligt dyker upp?
  • "Visa alla"-finns bara för "Nya avsnitt från program du följer". Finns inger mer "Visa alla"-knapp på startsidan, eller som under/tilläggsrubrik.

    Det var märkligt!

    Du har nog hjälpt oss att hitta en bugg

    Det är meningen att det ska finnas en Visa alla-knapp där.

    Vad har du för telefon och version av Android? Har du möjlighet att skicka en skärmbild av hur det ser ut hos dig vid "karusellen" med "fortsätt lyssna"? Det låter nämligen som en bugg, och det är vi i så fall väldigt glada över att du hjälpt oss att hitta.

    Knapp som saknas helt eller en "osynlig knapp"?
    Eventuellt skulle buggen kunna innebära att knappen för att visa alla finns "rent tekniskt", men är osynlig. Testa att trycka där knappen "borde finnas" (alltså motsvarande där den finns vid Toppnyheter). Om inget händer så saknas knappen helt, men om du faktiskt når Fortsätt lyssna-listan, så är det en grafisk bugg.

    Om vi har ett fel som innebär att denna knapp inte syns eller inte ens finns på vissa telefoner, så är det förstås något vi behöver åtgärda! Båda felen är förstås olyckliga, men är det enbart grafiken så kan vi förhoppningsvis snabbt få ordning på det, annars kan det ta lite längre tid.

    Jag har vid ett tidigare tillfälle varit med om att funktioner har blivit osynliga i samband med någon uppdatering, och även den gången blev förstås min beskrivning av hur lyssnaren skulle göra fullkomligt obegriplig.

    Ta Bort-funktion i menyn
    Framfört till app-teamet. Det är ett bra förslag tycker jag, men listan över förbättringsområden och önskemål är rätt lång, så jag vågar inte lova att detta låter sig göras så enkelt.

    Alternativa sätt att ta bort ett avsnitt

    Du kan bli av med enstaka program från "fortsätt lyssna" på ett par olika sätt. Inte så smidiga, men efterom "visa alla" saknas hos dig, vill jag hitta andra vägar. Hoppas att någon av dessa hjälper dig
    • Ta bort det från karusellen genom att spola
       Starta detta oönskade avsnitt och spola till slutet av det. Då räknas det som avlyssnat och kommer inte visas i fortsätt lyssna-karusellen.
    • Rensa lyssningshistoriken helt
      Gå till Min sida -> Lyssningshistorik -> välj Ändra uppe i högra hörnet och Rensa alla
    Tack för att du har hjälpt oss att förstå att detta inte fungerar som det borde och för förslaget om hur den borde förbättras! Vi krånglar förstås inte till det för att småretas ... Vi har inget behov av att medvetet gör appen svårare att använda. Buggar uppstår tyvärr ändå, men när vi väl blir medvetna om dessa så försöker vi åtgärda dem!

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Tack för utförligt o bra svar.
    Telefonen är android o knappen existerar inte (den är inte bara osynlig, utan finns ej).
    Vill egentligen inte behöva rensa lyssningshistoriken, men får väl överväga. (Som tidigare sagt är några ej färdiglyssnade klipp nästan år gammalt, orkar inte leta upp det/specifika klipp i listan.)
    Har också önskemål om funktioner/förslag till appen, men det är mer önskemål, så får kanske vänta med det tills alla buggar o annat som inte fungerar blir löst först.
    /Christian
  • den är inte bara osynlig, utan finns ej

    Tack, vi såg det!

    I den senaste versionen, 19.2.1.5517, som vi håller på att rulla ut nu, är knappen inlagd, vilket är din förtjänst. Även om det inte är den funktion du önskar, så var det tack vare din felanmälan som vi såg att vi missat att få medknappen, så tack för det! Ännu tror jag att vi bara har släppt den nya versionen till 20 procent av användarna, men om inget oväntat sker, kan du snart nå den!

    Vill egentligen inte behöva rensa lyssningshistoriken, men får väl överväga.

    Ett alternativet är annars, som jag skrev ovan, att öppna det avsnitt du vill slippa se på startsidan och spola till slutet av detta, så att appen registrerar det som "färdiglyssnat", så slipper du leta igenom hela historiken.

    Inte så smidigt, men det bästa jag kan tipsa om just nu ...

    Tipset om att kunna ta bort innehåll ur "fortsätt lyssna" direkt från "karusellen" på hemskärmen har nått utvecklarna.

    Tack för det, tack för att du fick oss att lägga till en "visa alla-knapp" där den saknades och tack på förhand om du tar dig tid att skriva ned förslagen på hur appen kan förbättras!

    Du får gärna skicka in dina övriga förbättringsförslag hit och kan göra det direkt i denna tråd. Om du då skriver ett nytt inlägg per förslag, så kan vi lätt skapa nya trådar med "hjälpsam rubrik" om för de idéer som "är nya", medan jag kan hjälpa dig att hitta till tidigare diskussioner vid de förslag som vi redan har fått in till forumet från andra lyssnare.

    Med hjälp av lyssnares förslag har appen störst möjlighet att utvecklas i rätt riktning!
    Annika Webbmaster
  • Nu har jag en iPad Air 1
    men samma problem:
    Får inte bort avlyssnat inslag utan tvingas höra det om och om igen.
    Och får stänga ner och trassla mig runt tills det försvinner.

    Hindrar fortsatt radiolyssnare och ger dåligt humör!
  • Hej Catharina!

    Är det alltså i vyn Lyssningshistorikdu inte kan bli av med ett inslag? Gör i så fall så här:
    1. gå in under Min sida i appens nederkant
    2. i toppen av den sidan finns en "programkarusell" med rubriken Fortsätt lyssna
    3. välj länken Visa alla som finns till höger om den rubriken
    4. välj Ändra uppe i högra hörnet och markera sedan de avsnitt du vill ha bort ur listan, alternativt Rensa alla för att ta bort alla på en gång

    Jag tror dock att det inte var detta problem du stött på, utan att du är ovan vid att det du senast lyssnade på ligger inläst i själva spelaren - vilket det ska göra.

    Om du startar ett annat ljud (till exempel en kanal under "direkt"), så kommer den kanalen eller det avsnitt du då väljer att lyssna på att spelas upp och ersätta det tidigare.

    Hör av dig om du behöver hjälp att hitta hur du startar en vis kanal eller ett visst program!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen, Catharina!

    Jag inser nu att du inte lyssnar med appen, utan via hemsidan i Safari, och där finns det en bugg sedan i fredags som rör just detta. Vi felsäker.

    Här finns en tråd om just det felet:
    "Spela alla" på "min sida" = första inslaget på repeat.​​​
    Annika Webbmaster
  • Problemet med Min lista på hemsidan ska nu vara löst.
    Annika Webbmaster