Hur streama SR P4 plus med Logitech Squeezebox Radio

Hej!

Jag har en Logitech Squeezebox radio med vilken jag bl.a. lyssnar på diverse poddar från Sveriges Radio. Har också en gång lyckats ställa in så jag kan lyssna på bl.a. P1 och P2 strömmande. Nu har jag upptäckt P4 Plus som finns på nätet. Frågor
1: Hur ska jag få in P4 plus på min Squeezebox radio?
2: Kan jag lyssna på program som sänds begränsad tid efter "live"-sändning på min Sqeezebox. T.ex. vill jag lyssna på "Text och musik med Erik Schüldt" efter radiosändningen.

Tack för att ni finns på nätet 😀

Kommentarer

  • Hej Bengt!
    Jag tror att det vanligaste är att lyssna på P4 Plus genom tjänsten Tunein Radio, som brukar vara integrerad i Squeezebox:
    mysqueezebox.com: Appgallery

    Många program kan du lyssna på i efterhand via en annan app, Podcast Player, men tyvärr inte musikprogram som Text och musik med Erik Schüldt. Det programmet får du antingen lyssna på medan det sänds i P2 (klockan 11 söndagar, med repris lördagen därpå klockan 8). Du kan annars lyssna på det via din webbläsare eller någon av våra egna appar under de 30 dagar efter sändning som programmen ligger ute:
    Lyssna i efterhand på Text och musik med Eric Schüldt

    Lycka till!
    Annika Webbmaster