Hur Starta ett tidigare program

-Alexa Open Swedish radio
What would you like to listen to?
-Spanarna.
Detta funkar bra men om jag vill höra förra veckans Spanarna tänker jag att det borde funka med: -Next , eller: -Previous .
Detta fungerar inte, utan i stället drar något helt annat program igång.
Hur ska man kunna lyssna på ett tidigare avsnitt av ett program man just hört

Kommentarer

  • Hej Rolf och förlåt det alltför sena svaret!

    Jag trodde att jag hade bett Maksim, en kollega som arbetar med Alexa-tjänsten, att svara på detta, men det hade jag inte! Senfärdigheten är alltså inte hans fel!

    Här står det många bra tips om hur du använder vår tjänst, men tyvärr inte just detta:
    Alexa: Uppdaterad tjänst med nyheter i fokus

    Jag hade testat "Ask Swedish Radio to play the previous episode of Spanarna", alternativt först be om "Swedish Radio" och på frågan vad jag vill lyssna på, svarat "Play the previous episode of Spanarna".

    Men min kollega Maksim kan ge ett bättre svar! (Och ett snabbare. Förlåt igen!)
    Annika Webbmaster
  • Hej Rolf,

    Du sätter fingret på en funktion som fallit mellan stolarna i vår tjänst för Alexa.

    Precis som du påpekar så ger kommandot "next" eller "skip" ett avsnitt som kan vara från ett helt annat program. Detta är en del av att vi testar kontinuerlig uppspelning, men som utgår från rekommendationer.

    Men när du startat din lyssning i ett visst program, t.ex. Spanarna, så är det ju fullt rimligt att du vill höra ett till avsnitt från samma program, snarare än något annat som är rekommenderat.

    Tar med mig detta till teamet och hoppas få in det i framtida uppdateringar. Tyvärr jobbar vi inte så aktivt med Alexa då det är en väldigt liten plattform i Sverige, än så länge.

    Vänligen
    Maksim