Hur raderar jag sådant jag lyssnat klart på? Kan ni göra det lättare tack.

Någon gång har jag lyckats radera sådant jag är klar med men vet ej hur jag gjorde. Det borde väl gå utforma så att man lätt kommer åt något som heter ”radera”.

Kommentarer

  • Tack Anders!

    Karin, Anders är alltså en annan lyssnare som gjort dessa pedagogiska bilder!

    Du går alltså in under Visa alla till höger om rubriken Fortsätt lyssna och där väljer du Ändra och därefter kan du antingen välja att rensa alla eller att bocka för enstaka avsnitt och endast ta bort dem.
    Annika Webbmaster
  • Tackar! Men vore toppen om IT-specialisterna kunde göra det mer lättnavigerat! Hela SR play är svårnavigerad. Ibland har jag( och man, båda datorväska) tryckt på lyssna direkt, efter ett tag märker man att det är ju en dokumentär man lyssnar på istället för nyheterna, t ex.
    Tack för hjälp i detta fall🍎
  • Hej, ja jag tycker också att en del kunde göras lite mer intuitivt. I detta fall behövs en tydligare och mer direkt metod och jag föreslår:

    1) Döp om "Visa alla" till "Alla" och

    2) Lägg till "Redigera" som tar steget direkt via "Visa alla" till "Ändra"

    3) Döp om "Ändra" (i "Visa alla") till "Redigera" - "Ändra" är alldeles för vagt.

    4) Samtliga alternativ syns för dåligt - att stryka under dem för att ge dem ett lätt "hyperlänkutseende" är inte tillräckligt. Använd större typsnitt och/eller fetstil och gör dem tydligt färgade istället så de drar blicken till sig - "Visa alla" är gråfärgad(nästan osynlig) och "Ändra" syns inte mycket bättre den.

    AndersBrandén
  • Jag har noterat att det sedan ett par veckor inte längre står "spelad" vid de program man har lyssnat klart på. Varför har denna funktion tagits bort? Det är ju lättare att ta bort de program man inte längre vill ha nedladdade om de är markerade som "spelad".