Hur prioriterar ni vad ni utvecklar?

Jag hade dialog med någon hos er som svarade mig att det inte skulle slösas pengar på att utveckla en plattform som bara når en litengrupp (Apple Watch). Hur liten grupp är alla som sportar, tränar, motionerar? Rätt många lyssnare och public service är bra!
Direkt streama.

Kommentarer

  • Hej igen!

    Den dialog vi hade om detta hittar du här:
    Apple Watch - SR-appen krånglar (Ios 13)

    Det jag skrev var:
    Om vi vore det första radiobolaget i världen som lade resurser på att fungera fullt ut [alltså utan att mobilen behöver finnas i närheten] på en plattform som få lyssnare har tillgång till idag [alltså Apple Watch], tror jag att många skulle misstycka.

    Hur liten grupp är alla som sportar, tränar, motionerar?
    Den är stor. Men hur många motionärer har tillgång till Apple Watch med mobilnätsanslutning?

    Vad vi väljer att utveckla beror på flera saker, bland annat:
    • strategiska beslut (kanske kan vara aktuellt här)
    • juridiska krav (inte aktuellt)
    • vilka tekniska plattformar våra lyssnare använder (Apple watch är en liten plattform jämfört med exempelvis Ipad, som vi saknar en app för idag)
    • omvärldens förändringar (vi behöver lägga utvecklingstid på att lösa problem som uppkommit med nya Ios 13, vilket gör det svårare att satsa på att vidareutveckla befintliga tjänster)
    • vilka behov en viss förändring uppfyller (detta skulle förenkla lyssningen, men inte är avgörande för att kunna lyssna utan att ha mobilen med)
    • om förändringen är enkel och därmed billig eller komplicerad och dyr (i det här fallet relativt dyr)

    Jag vill hjälpa dig att lösa behovet med de tjänster som finns idag
    Tekniken för att lyssna på Sveriges Radio utan att mobilen är nära finns redan på plats.

    Du skrev Tyvärr funkar inte siri utan min iphon till Apple Watch. Vad blir det för problem? Och har du försökt följa Apples beskrivning?
    Använda Siri på din Apple Watch

    Annika Webbmaster
  • Siri säger: play har inte lagt stöd för det med Siri, när jag ger kommandot hej Siri spela sr play P4:ra. Om jag trycker på sr appen i Watch så blir det svart sedan visas appen igen på Watch . Händer inte något.
    Jo det är ganska många som har e sim även i Galaxy Watch som kör på android. Dom har Spotify. Frågan är om jag byter till Apple Music , kan jag köra sr då via den appen?
  • Siri säger: play har inte lagt stöd för det med Siri, när jag ger kommandot hej Siri spela sr play P4:ra.

    Bra att du förklarar, för jag har missförstått.

    Jag trodde att du inte fick Siri att fungera alls på Apple Watch, men det får du ju!

    Bra. Testa att säga så här istället:
    Hej Siri spela P4 Stockholm

    Alltså bara så, utan att blanda in vår app. Vad svarar Siri då?

    (Svar om Android-klockor och om Apple Music får du senare. Börja med att testa vad Siri svarar!)
    Annika Webbmaster
  • Jag ger upp! Väntar på uppdatering av SR appen istället.
  • Gör ett sista försök. Jag har inte haft möjlighet att testa detta själv förrän nu, och det fungerade direkt när jag väl kom på vad jag skulle säga!

    Testa:
    Hej Siri spela P4 Stockholm från Apple Music

    Detta ska alltså gå utan att du behöver installera Apple Music-appen.
    Annika Webbmaster