Hur pausera program?

Jag har lyssnat på Klotet från 31 jan 2019 och tyckte att det var så bra att jag ville skriva av det som sades - allt för att spara bra argument i frågan om minskat skydd för arter i skog och kring strand.
Men det gick inte att pausa programmet för att hinna skriva klart en mening och sedan fortsätta. När jag klickade igen så började programmet om från början igen - klart irriterande!
Hur gör jag?

Vänliga hälsningar från en lyssnare som gillar Klotet
Anders Rapp

Kommentarer

  • Hej!

    Detta ska du naturligtvis kunna göra på ett enklare vis.

    Problemet är egentligen inte hur du pauserar, utan hur du återtar lyssningen! För att starta det pauserade ljudet från den position du senast hade, måste du starta med spela-symbolen i själva ljudspelaren nertill på sidan. Om denna spelare inte syns, så skrolla uppåt lite! Om du skrollar nedåt, stuvas nämligen spelaren undan för att inte skymma texten.

    Knappen, och de för dig praktiska symbolerna för att backa/hoppa fram 15 sekunder, som finns i mitten har jag markerat med gult på bilden ovan. Jag har även markerat en pil till höger, där du kan fälla ut en större version av ljudspelaren. I den versionen är det enklare att spola till exakt position.

    Kul att du fann många bra argument i programmet! Det framför jag till kollegerna på Klotet.

    Annika Webbmaster
  • Sorry det funkar inte, jag ser spelaren och har valt fortsätt lyssna och klickat på Svart krabba och play allt börjar från början

  • Hej Jim!

    Är det från den webbläsare du använde när du skrev hit (Chrome på Windows 10, information som jag kan se "bakom kulisserna") det blir detta problem?
    Annika Webbmaster