Hur hitta nyhetssändningar i efterhand?

Hej,

Jag är en flitig användare av SR-appen. Har upprepade gånger frågat mig varför det är så svårt att hitta "morgonekot", "dagens eko kvartifem" mfl mer rena nyhetssändingar i sin helhet. Man hittar bara de korta inslagen var för sig. Det jag vill är ju inte att behöva trycka på min telefon hela tiden. Jag vill inte ha 2 min inslag och sedan stopp utan en hel litet längre nyhetssändning  i efterhand. För att kunna lyssna exv när jag kommer hem från jobbet eller går en promenad men inte på själva sändningstiden.

Snälla hjälp mig! Det är ju väldigt konstigt att detta inte går att hitta. Vad gör jag för fel? Hur ska jag söka?

Vänliga hälsningar,
Helena

Kommentarer

  • Hej
    Du hittar alla avsnitt på Ekots programsida, vilken du hittar om du söker efter Ekot.

    Morgonekots senaste avsnitt kan du oftast hitta om du söker efter just Morgonekot, men när det gäller kvart i fem-Ekot så är det lite svårare - ibland går det att söka efter Dagens Eko, men söket har lite problem med just det programmet på grund av att titeln ofta ändras (Dagens Eko: nyheter, ekonomi och sport, Dagens Eko: sammanfattning av dagens nyheter etc). Men du kan som sagt hitta det om du tittar i listan på Ekots programsida.

    mvh
  • Här tycker jag ni kan utveckla lite! Det är fullt rimligt att man ska kunna hitta ”senaste nyhetssändning” under kategorin Nyheter i appen, inte bara massa klipp (eller leta vidare på Ekot)
  • Man hittar bara de korta inslagen var för sig. Det jag vill är ju inte att behöva trycka på min telefon hela tiden. Jag vill inte ha 2 min inslag och sedan stopp utan en hel litet längre nyhetssändning  i efterhand.
    Det är just för att du inte snabbt och enkelt, utan att behöva ta upp telefonen annat än för att starta ljudet, vi har utvecklat Toppnyheterna och övriga nyhetslistor.

    Toppnyheter är en ständigt uppdaterad spellista, vilket är direkt anpassat för mobilens förutsättningar, till skillnad från Ekots sändningar som är anpassade för FM-lyssning. Nyhetsklippen spelas alltså upp i en följd (men du kan svepa dig förbi de nyheter du redan hört eller av annat skäl är mindre intresserad av).

    Spellistorna har, till skillnad från en nyhetssändning, ingen specifik sändningstid utan uppdateras direkt när en ny viktig nyhet publiceras. På så sätt får du alltid höra det senaste den vägen:
    Toppnyheter hela dygnet

    Självfallet bör vi förbättra möjligheten att ta del av Dagens Eko i appen, men i och med att jag fick en känsla av att du trodde att Toppnyheterna fungerar på ett annat vis än vad de gör, ville jag vara tydlig med den saken.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster