Hur godkänner jag pushnotiser i sr play?

Kommentarer

  • Hej
    I appen så går du till 'Min sida' längst ner, välj 'Inställningar och hjälp' och scrolla sedan till mitten till 'Pushnotiser'.
    Sedan, beroende på vilken telefon du har, så kan du behöva gå in i telefonens systeminställningar och slå på notiser / aviseringar.

    mvh
  • Jag har godkänt pushnotiser överallt, i appen och i telefonen, men får ändå inga? Vad gör jag för fel?
  • Samma här! Har sagt ja till pushnotiser men det kommer inga notiser när tcex Ekot sänder extra.
    Mvh Eva
  • Hej, och förlåt i synnerhet JH för sent svar.

    Vad har ni för telefonmodeller?
    Annika Webbmaster
  • Samsung galaxy note 9.
    Mvh Eva Barkman
  • Hej!

    Jag följer upp äldre ärenden och ser att ni aldrig fick hjälp, vilket jag ber om ursäkt för.

    Kvarstår problemet för någon av er?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!
    Tack för att du återkommer till mig.
    Jag går till "inställningar och hjälp" på "min sida". Sedan har jag klickat i "pushnotiser på" Och sedan bockat "viktiga meddelanden från allmänheten" "nyheter från ekot" och "lokala nyheter från P4"
    Det kommer inga ljud eller meddelandet när ekot sänder extra, vilket jag skulle önska
    Vad gör jag för fel?
    mvh
    Eva Barrkman
  • Problemet hos dig skulle kunna bero :på att appen inte får "arbeta i bekgrunden". Testa detta:
    1. Inställningar
    2. Enhetsvård (kallades Enhetsunderhållning till och med Android 8)
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING (en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    9. Starta om telefonen så att förändringen verkligen slår igenom
    Gick det att följa? Om inte (eller om felet fortsätter även efter förändringen och omstart) så hör av dig!
    Annika Webbmaster