Hur för jag över program från Ipod till annan MP3-spelare?

Hej, jag har under många år enkelt kunnat podda ned sr-program, Godmorgon världen och andra P1-program, med hjälp av min iPod. Den har nu tjänat ut och jag har just köpt en Sony Walkman mp3-spelare. Hur gör jag för att föra över program till en sådan spelare?
Mvh Rolf Hallgren

Kommentarer

  • Hej Rolf!

    Det enklaste skulle jag tro är att ladda hem avsnitten till en mapp i din dator (utan att blanda in Itunes eller annat program) från vår hemsida på nytt, och därifrån föra över dem till din MP3-spelare. Hur du för över filer från datorn till MP3-spelaren bör framgå av bruksanvisningen, men är den obegriplig, så berätta vad det är för modell av Sony Walkman, så ser vi om jag kan förklara det på begripligt vis. (Att översätta bruksanvisningar till begriplig svenska är något jag har blivit rätt van vid med åren ...)

    Alternativt koppla in MP3-spelaren i datorn, gå in på hemsidan, klicka på att du vill ladda hem filen och på frågan var du vill spara den, välja MP3-spelaren.

    Var beskrivningen begriplig? Och fungerar den för dina behov? Om inte berätta vad det är som inte gick att följa eller vad som gör min metod olämplig för dig, så anpassar jag hjälpen efter det!
    Annika Webbmaster