Hur byter jag till föregående eller nästa avsnitt av ett program? (Google Assistent)

Hej!
Lyssnar mycket på era program via Google Assistenten.
Som vi förstått det ska jag kunna hoppa till tidigare eller senare avsnitt av det programmet jag lyssnar på med kommandot "Föregående avsnitt" och "Nästa avsnitt", men det fungerar inte. Google svarar något som liknar att inga cast-enheter är tillagda i min app.
Idag får jag inte heller information från vilken tid och datum som det programmet som jag spelar är ifrån. Tidigare sa den "Javisst, spelare xx från kl xx den xx" men nu är det bara "Javisst".
Med vänlig hälsning Frans

Kommentarer

  • Hej Frans!

    Jag har bollat vidare frågan till de kolleger som utvecklat appen.

    Vad använder du för plattform?

    Annika Webbmaster
  • Jag använder både Google Assistant och en android-mobil, och har problemen på båda. Och jag börjar alltså med kommandot "Jag vill prata med Sveriges Radio".

  • Mina kolleger återkommer med svar, men tror att det beror på "att vi inte håller sessionen öppen". Rent praktiskt tolkar jag det som att du inte kan göra så mycket åt problemet, utan att det ligger på oss att lösa.

    Trevlig helg och grattis på namnsdagen! (Jag har en Frans i familjen, så det är en av få namnsdagar jag har koll på ...)
    Annika Webbmaster
  • Jag vill gärna bumpa denna tråd. Hur gör man för att få Google Home att spela föregående avsnitt av ett program?
  • Förlåt det alltför sena svaret!

    Det går inte att få Google Home att spela "föregående avsnitt" (eller för den delen "nästa avsnitt") och liksom koppla ihop det med det avsnitt du nyss har hört.

    Däremot kan du be Google att spela "Nordegren & Epstein från i onsdags" eller "Bröderna Lejonhjärta del 5" och på så vis starta ett specifikt avsnitt.
    Annika Webbmaster