Huawei: Ljudet bryts efter ca 20 minuter

(Denna felanmälan låg först i en tråd som rör Bluetooth-problem.)

Jag har aldrig kunnat lyssna på ett helt program eller avsnitt vare sig via Bluetooth eller lurar. Det tystnar efter ca 20 min, plonkar till och sen är det tyst.
Fruktansvärt irriterande.

Kommentarer

  • vare sig via Bluetooth eller lurar

    Med lurar, menar du lurar som pluggas in eller Bluetooth? Om du får problemet även med vanliga "trådade" hörlurar, är det något jag vill felsöka separat.

    Vad har du för mobil eller surfplatta?
    Annika Webbmaster
    • Jag har en HUAWEI TIT-LO1' Avbrotten sker oavsett om jag har blBluetooth eller använder plugin hörlurar eller kopplar in mig på annat högtalarsystem.
  • Ok!

    Huawei är väldigt aggressiv på att "döda" appar som du vill kunna använda i bakgrunden, och vår app är en sådan (för du vill inte behöva ha appen framme på skärmen bara för att kunna lyssna)!

    Det finns ett par olika inställningar du själv kan göra för att förhindra detta, men exakt vilka som är aktuella i just din modell, vet jag inte.

    Titta under inställningar / batteri / kugghjulet uppe till höger (inställningar) bocka ur "Stäng alltför strömkrävande appar".

    Det tipset hittade jag här (där det även tipsas om andra inställningar som kan hjälpa):
    Swedroid: Appar stänger ned sig själva (Huawei)

    Hittade du den inställningen i din telefon? Hjälpte det i så fall?
    Annika Webbmaster