Høre i utland

Hvorfor får ikke jeg høre p4 i norge? OL er ferdig nå..

Kommentarer

  • Hej Roger!

    All blockering ska ha upphört, men en lyssnare i Spanien har rapporterat in problem med P4 Göteborg.

    Är det P4 Göteborg du har problem med också? Fungerar i så fall andra P4-kanaler? Detta vill vi lösa snabbt!
    Annika Webbmaster
  • Nei, jeg har P4 vest, Uddevalla! Prøvde nå mens jeg skrev denne meldingen, men fortsatt samme "utenför sverige under OS" melding..

    Jeg hører forresten via appen "TuneIn"..
  • Tack!

    Tills vi löst detta, kan du lyssna på P4 Väst här, hoppas jag!
    https://sverigesradio.se/vast
    (Länken fungerar på datorer, surfplattor, mobiler och ett par andra plattformar.)

    Kan du få in andra P4-kanaler i Tunein-appen eller är även dessa blockerade?

    Jonas i Spanien har problem med just Tunein-appennVidia Shield Android TV. Är det appen för Android-TV som har problem även hos dig? Om inte, vad är det för Tunein-app? (Tunein finns på enormt många plattformar!)

    Kan du lyssna på P4 Väst från Tunein via denna länk i en webbläsare?
    https://tunein.com/radio/P4-Vst-1033-s9382/

    Svara på det du kan, så felsöker vi vidare!

    Annika Webbmaster
  • Hei igjen..
    Kan høre via den tune in linken du legger ved her på pc.. Jeg har TuneIn på mobilen, og bruker den til å høre på..
    Har ikke sjekket med andre P4 kanaler, så det er mulig at de virker..

    Prøvde mobilen igjen nå, P4 väst, uddevalla.. Samme OS melding ennå!
  • Ok!

    Ligger P4 Väst som en favorit i Tunein? Testa i så fall att ta bort kanalen som favorit, starta om Tunein-appen och sedan leta upp kanalen på nytt.

    I mobilen finns det annars många alternativa sätt att lyssna tills blockeringen släppt, vilket jag tror att den gör av sig självt efter ett tag.

    Du kan till exempel använda mobilens webbläsare och lyssna från denna sida:
    https://sverigesradio.se/vast

    Lycka till!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Hur har det gått för dig? Kan du lyssna på P4 Väst i Tunein-appen nu?
    Annika Webbmaster
  • Hallo!
    Nei, det kan jeg ikke.. Men jeg kan høre på Göteborg da.. Merkelig! Men jeg antar at det kan være pga handicap OL.. Mulig sperringen slår inn der og (rart det ikke gjør det på alle kanaler men..)
  • Hej igen och så tråkigt att felet kvarstår!

    Paralympics är inget vi spärrar för lyssnare utrikes. Problemet med att geoblockeringen, som upphörde den 26 februari, har bitit sig kvar har drabbat ett fåtal lyssnare (alla med Tunein). Du kan lyssna med mobilen från vår webbsida, https://sverigesradio.se/vast/, vilket ju inte hade fungerat ifall det verkligen vore en avsiktlig blockering.

    Varför detta fel kvarstår hos ett fåtal (jag har endast sett tre felrapporter) vet jag inte. Kanske hjälper det om du raderar Tunein-appens cache-minne eller till och med appens data? Läs mer om det här:
    How (and when) to clear app cache or data on Android

    Problemet med den senare manövern är att du även raderar eventuella inställningar - så om det är värt besväret kan inte jag avgöra.

    Tack för att du berättade att felet kvarstår!
    Annika Webbmaster