Hörs bara på Wifi (Play-appen, Iphone)

Hej! Jag kan endast höra på SR play-appen när tfn är kopplad till WIFI och inte när  jag är kopplad till 3G eller 4G. Vad göra!
Med vänlig hälsning, Karin Tellås Hermansson

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Visst gäller detta Iphone? Gå i så fall in under Inställningar i telefonen, och leta upp Mobilnät. Är mobildata påslaget? Om inte, slå på det.

    Om mobildata redan var påslaget (grönmarkerat) så bläddra nedåt på den sidan förbi Internetdelning, Samtalstid, Mobildataanvändning och fram till Använd mobildata för. Leta upp Play. Är Mobildata tillåtet (grönmarkerat)?

    Återkom och berätta om detta hjälpte. Beskriv gärna felet mer detaljerat, som vad det är du försöker lyssna på, hur länge detta har pågått och om du får något felmeddelande!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen och tack! Mobildata för SR-playappen var INTE grön men det är den nu och nu kan jag lyssna på 4G och det gör mig så glad.  Tack!

  • Så skönt att det var en så pass enkel sak.

    Nu vet du var du når oss, om det skulle dyka upp något du undrar om appen eller vår webb!
    Annika Webbmaster
  • Jag lägger till att det gäller Iphone i rubriken, för att hjälpa andra lyssnare som fått samma problem!
    Annika Webbmaster