Hoppa bakåt i ”linjärradion” - varför är det borttaget?

Varför har ni tagit bort möjligheten att hoppa bakåt till tidigare program? Det var så smidigt att hitta nyheter eller ett speciellt program!

Kommentarer

  • Hej Annika!

    Funktionen finns kvar. Eller ska finnas! Är det i webbläsaren eller i vår app Sveriges Radio Play du fått problemet?
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Jag lyckade hitta tillbaks till den "vanliga" vyn o kunde hoppa fram o tillbaks igen. Vet inte riktigt var jag hade hamnat när hoppfunktionen var borta.

    Ett annat tips, i fliken "Nyheter" så saknar jag valet "de senaste nyhetssändningarna som helhet". Nu är det en lång rad klick för att hitta senaste ekot t ex..

    /Annika
  • Ett annat tips, i fliken "Nyheter" så saknar jag valet "de senaste nyhetssändningarna som helhet". Nu är det en lång rad klick för att hitta senaste ekot t ex..
    Det är ju lite missvisande att den länken endast leder till "Toppnyheter" och andra nyhetsspellistor, inte till nyhetssändningarna.

    Så här gör jag för att komma till senaste Ekot:
    1. Välj Sök program i appens nederkant
    2. Välj Senaste nyhetssändningarna
    3. Välj Ekot
    Jag passar även på att tipsa om att de korta nyhetssändningarna (samt vissa längre) finns under programnamnet programnamnet Nyhetsuppdatering från Ekot som du kan välja istället för Ekot vid punkt 3.

    Fast själv föredrar jag att lyssna på just Toppnyheter! Den är en ständigt uppdaterad spellista med nyheter som Ekots redaktion sammanställt (även om vissa nyheter kommer från en annan redaktion).

    Till skillnad från Ekot och Nyhetsuppdatering från Ekot, som egentligen är "sändningar anpassade för FM", blir det nyhetsklipp som spelas upp i en följd. Det är ett format som på många vis passar bättre i appen. En fördel är att jag kan svepa mig förbi de nyheter jag redan hört eller av andra skäl är mindre intresserad av. En annan är att de uppdateras snabbare eftersom det sker oberoende av när nästa tablålagda nyhetssändning kommer.
    Annika Webbmaster