Hittar inte Bluesound-högtalare i Android-appen

Hej, har en Samsung Galaxy10 men kan inte hitta wifi- högtalare i SR-appen. Funkar med andra appar. Men ikonen för att koppla upp till högtalare i er app är utgråad.
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!

    Vad är det för märke på själva högtalarna?
    Annika Webbmaster
  • Hej det är Bluesound. Min sambo har iphone och han kan hitta dem.
  • Ok!

    Din sambo ansluter troligen med Airplay, en teknik som fungerar för Iphone. Med Android kan du istället ansluta via Bluetooth.

    Många Androidanvändare efterlyser att Bluesound ska ha stöd även för den mer plattformsoberoende tekniken Chromecast, och om de inför sådant stöd framöver, kommer Sveriges Radio Play och andra ljudappar att fungera smidigare med Bluesound:
    Please add Chromecast support to Bluesound

    Du kan annars lyssna direkt på våra kanaler genom en tjänst som heter Tunein, som Bluesound redan har stöd för.

    Trevlig lyssning!
    Annika Webbmaster
    Bästa svaret
  • Jag lade till Bluesound i rubriken och markerade mitt svar ovan som "bästa svaret", så att andra med samma snabbt kan hitta svaret.
    Annika Webbmaster