Hitta ett inslag utifrån tid

Fick tips om ett inslag som gick kl 07:55 i P1-morgon. Det är helt hopplöst att hitta det i efterhand!! När P1-morgon fortfarande gick försökte jag "spola" i appen men den men den funkar bara någorlunda när man vill spola ca 15 minuter. Försöker man dra i uppspelningsvisaren så hoppar den nämligen lite hursomhelst, fram&tillbaks. Och klickvisaren spolar ju bara 15 sek åt vardera håll. När jag försökte hitta inslaget i efterhand är ju klockslagen borta, bara antal minuter för resp program finns angivet. Då måste jag alltså först räkna ut ung. hur många minuter in i programmet det önskade inslaget ligger, sen försöka spola med i appen - vilket alltså funkar dåligt. Provade att använda SR hemsida ist. Där går det inte heller att hitta per klockslag. Titta gärna på hur de har gjort i P2, superenkelt att hitta varenda låt per klockslag. Så det borde P1 också kunna göra. Gör om, gör rätt!

Kommentarer

  • Om du berättar vad inslaget handlade om, så hjälper jag dig gärna att hitta det på P1-morgons hemsida, där (nästan) alla inslag brukar läggas ut:
    https://sverigesradio.se/p1morgon

    Jag vill se över problemet att spola i appen. Vad använder du för telefon/surfplatta?

    Annika Webbmaster
  • Inslaget var ca 07:55 i dag, från P1 Skaraborg, några sångare som sjöng vårsånger.

    Jag använde Android, dels Galaxy S7, dels Tab 10. När jag försökte via webben hjälpte inte det heller.. använder Chrome.

    Vill också passa på att berätta att varje gång jag använder tab-knappen för att skapa mellan-rad i detta forum så skickas jag till slutet av sidan. Lite enerverande..

    Tack för hjälp!

  • Jag hittade det önskade inslaget här:
    Många valborgsfiranden ställs in på grund av eldningsförbud

    Där finns en ljudlänk med titeln
    Hör Gustav Pettersson och kören Musikens Vänner här!

    Jag kunde inte återskapa ditt problem att spola med Chrome. Även om jag håller med om att det är betydligt enklare att hitta rätt hos P2 där man har stöd av låtlistan, hade jag inga större problem att få markören att stanna på rätt plats, vilket var efter 1 timma 55 minuter och 20 sekunder (klockan 07.54:20).

    Denna länk leder till en sida där spelaren startar vid rätt position om du klickar på play-knappen vid texten Börja lyssna från: 115 min:
    https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1280529?programid=1650&start=6920

    Problemet med tab-knappen har jag rapporterat in här, där jag tidigare skrivit om forumets oväntade beteenden för oss som använder mobilen:
    Kundos forum: Mer kärlek till mobilversionen!

    De fel jag tidigare har rapporterat in liknar ditt, men tvärtom. Vid vissa lägen (exempelvis att klistra in text) hamnade jag och lyssnare i toppen av sidan. Att, som du nu, skickas till slutet av sidan, har jag inte stött på förr. Är du säker på att du inte kom till sidans topp? Jag vill förstås att forumets utvecklare ska få en korrekt bild av felet.

    Tack för att du rapporterar in fel och förbättringsområden!
    Annika Webbmaster
  • Tack för hjälp med länk etc. Tycker dock fortfarande att det vore bättre att kunna hitta fram till rätt klockslag i program istf behöva räkna ut antal minuter in i programmet.

    Dubbelkollar nu vart tabben för mig, det är till botten av sidan o inget annat. Jag kan flytta cursorn manuellt utan problem, det är ju ett sätt att gå runt det men alltid bra om det funkar som det ska :-)

    Ha en fin Valborg!
  • Tack för att du dubbelkollade och trevlig Valborg!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Olof på Kundo skrev:
    Det låter sannerligen märkligt. Tab brukar vanligtvis byta markerat element på sidan. Till exempel i mail så gör en tabbning från text-rutan att "Svara" knappen markeras.

    Undersök gärna saken ytterligare och återkom med mer information.

    Så det gör jag nu! Dessutom har ännu en lyssnare, Tom, rapporterat in problem med forumet:
    När man vill byta rad (trycker Retur) hoppar sidan ner till slutet, och man ser inte sin kommentar längre, måste leta upp den, tror den redan skickats in.

    Det är alltså inte samma fel som ditt, men nu har jag "kikat lite bakom kulisserna" och ser att både han och du skrev hit med Chrome Mobile på Android 8, vilket kanske kan hjälpa Kundo-utvecklarna att återskapa felet.

    Men vilken mobil/platta är det? Det brukar jag också kunna se, men ser nu endast "Generic Smartphone" hos både dig och Olof. Vet du om det är i Galaxy S7 eller i Tab 10 (eller båda) du får problem?

    Använder du mobilens/plattans standard-tangentbord, eller någon special-inställning eller tangentbords-app?

    Tack på förhand för hjälp att hjälpa Kundo!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen,
    Nu svarar jag på min Tab 10.
    Det blir exakt samma problem. Men här syns det oxå att när jag skickas ner till sidans dlut så ligger listen mef inställningar föt kommentarsrutan kvar "ovanpå". Lite svårt att förklara. Tar en skärmdump före tabtangent o efter.
    Meddela mig om jag kan bifoga dem på npt vid ifall det underlättar.

    Använder original tangentbord på bägge enheterna.

    Hälsningar Åsa
  • Hej!
    Vad bra ni är som inte släpper en fråga 😀👍🙏.
    Jag har bara använt min Galaxy S7, Chrome för kontakten med Kundo. Vet inte hur det funkar på min Tab10. Men jag kan gå in på den, svara på det här mailet i den och kolla.

    /Åsa

  • Tack för att du tog dig tid att testa även på Tab 10:an!

    Jag kopierade in din beskrivning i min felanmälan. Om Kundo inte kan återskapa felet och tror att de har användning av dina skärmdumpar, så hör de av sig.
    Annika Webbmaster
  • Här är alltså det ärendet:
    https://support.kundo.se/org/kundo/d/mer-karlek-till-mobilversionen/

    Om du har möjlighet, kan du bifoga skärmdumparna direkt där, med hjälp av den ikon jag markerat på min bifogade bild. (Även gem-ikonen går att använda, men då blir bilden en bifogad fil.)

    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Tab eller retur?
    Du skrev tidigare:
    varje gång jag använder tab-knappen för att skapa mellan-rad i detta forum ...

    Är det verkligen tab du använder då, och inte retur (det vanligaste sättet)?

    Dumparna välkomna
    Sandro på Kundo skrev:
    För att undvika missförstånd tror jag att det skulle vara bra om vi fick skärmdumparna av Åsa. Att listen med inställningar ligger ovanpå låter oroväckande.

    Hoppas att du kan bifoga dessa antingen här eller direkt i "Kundos forum om Kundo" ...

    Jag tror att det även är bra med dump från S7:an. Tab-funktionen är väldigt viktig för många som surfar med olika hjälpmedel, och om forumet inte fungerar fullt ut för den gruppen är det extra viktigt att lösa!

    Om det är enklare för dig, kan du skicka dem till webmaster@sverigesradio.se. Skriv i så fall gärna att det ska "till Annika" redan i ämnes-raden, så slipper de kolleger jag delar brevlådan med lägga tid på ärendet.

    Kundo har inte lyckats återskapa detta
    Sandro skrev vidare:
    Jag har testat Tab-funktion på en Android tablet med Chrome, och där fungerade det som Olof tidigare beskrev; att nästa element markerades. I detta fall "Svara"-knappen.

    Tack på förhand för att du tar dig tid att hjälpa oss med detta!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Antagligen är det returtangenten.. Det finns ju ingen tab-tangent direkt på Galaxy S7.

    Jag antar att det är skärmdump från S7 de menar, och inget annan slags dump? Vet inte hur jag ska få till en informativ skärmdump på S7an - antingen visas kommentarer utan eller - efter returtangenten - så visas sidans botten.
    Listen för inställningar är inte som på Tab 10an, den ligger kvar. Texten hamnar under den när texten jag skriver är längre än rutans utrymme, men det är väl som det ska. Vet inte om jag skrev det inledningsvis, men cursorn ligger kvar i rutan.
    Mvh Åsa

  • Antagligen är det returtangenten.. Det finns ju ingen tab-tangent direkt på Galaxy S7.

    Då kanske det är det fel de redan har lyckats återskapa ...

    Vet inte hur jag ska få till en informativ skärmdump
    Om det inte går att gå till en bild av felet i S7:an, så nöj dig med att skicka in de från Tab 10:an!
    Annika Webbmaster