Härleda musikfil (wav) utan inpräntad ISRC-kod, till extern ISRC-kod.

Finns det någon sorts portal på Sveriges radio, där man kan lägga till egenkomponerade låtar och skriva till en ISRC-kod (som jag köpt från IFPI)?

Min tanke är att ifall man mot förmodan skulle få en låt spelad i radion så går det att härleda låten till sin ISRC-kod, så betalningen för radiospelningen går till rätt mottagare.

Förr i tiden var det enklare, då ju ett spår på en CD-skiva ju innehöll ISCR-koden.

Tacksam för hjälp med denna fråga!