Håll er till tablån? Kl. 20.30 skulle p4 plus börja, men kl.20.50 håller den här sporten på!

Klagomål

Kommentarer

  • Hej Matz!

    Det är ju ett dilemma att sporten sänds i P4 – och är så oförutsägbar!

    I lördags var det SHL-premiär, vilket är stort för dem som brinner för ishockey. Eftersom Malmös flygplan upp till Leksand var försenat med flera timmar, blev matchstarten uppskjuten. För att kunna sända matchen i sin helhet fick Sportextra ta tiden från P4 Plus (och även någon minut på P4 Musik).

    I sportens värld kan det mesta hända och vi försöker ta höjd för detta för att i möjligaste mån inte röra till det för lyssnarna – och för att de som är sportintresserade ska kunna få höra hur matcherna faktiskt slutar. Just att ett flyg upp till Dalarna skulle ställa till det hade vi förstås inte räknat med.

    Jag vill passa på att tipsa om att du kan lyssna på P4 Plus dygnet runt om du har en mobil, dator eller surfplatta. Vill du ha hjälp att hitta till kanalen, så hör av dig!

    Om du bor i Stockholmsregionen, så kan du även höra P4 Plus på vardagsförmiddagar och stora delar av helgen i FM, 89,6 MHz (i kanalen P6), men det kanske inte alls är relevant för dig?
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika,
    Tack för ditt svar, men det bästa vore väl om sporten kan sändas på en egen kanal eller via webben?
    Varför skulle jag behöva köpa ytterligare surf till min mobil för att kunna lyssna på p4 plus. Det är redan dyrt som det är för en pensionär. Och jag bor inte i Stockholm så jag kan heller inte lyssna på p6 heller.
    Mvh.Matz
  • Hej igen!
    Detta forum är till för att ge support på våra webbtjänster och appar. När vi kan, försöker vi svara på annat också (som jag gjorde igår) men frågan om en egen sportkanal vore det fel av mig som webbmaster att svara på.

    Vår VD Cilla Benkö har dock redan svarat på samma fråga, så jag citerar henne:
    Vårt problem är att vi bara har fyra frekvenser, så sporten och det lokala utbudet måste samsas i P4.

    I en framtida radiovärld så hoppas jag att vi inför marksänd digitalradio. Då skulle Sveriges Radio kunna få fler frekvenser och skulle därmed kunna separera sporten från det lokala utbudet.

    Telefonväkteri med Cilla Benkö i Nordegren & Epstein i P1 (2014, ca 7 minuter och 30 sekunder in i programmet)

    Vill du ha mer svar än så, så kontakta Lyssnarservice, lyssnarservice@sverigesradio.se
    Annika Webbmaster