Göra offline på Apple watch

Hade önskat att kunna spara mina favoritprogram på Apple watchen. Jag skulle vilja spara dom lokalt där för att kunna lyssna på joggningsturen då jag lämnat telefonen hemma.

Kommentarer

  • Jag tror att det går, men inte med vår egen app Sveriges Radio Play.

    Se här:
    Finally: Offline podcasts are available on Apple Watch, thanks to Overcast

    Hoppas att detta hjälper dig att jogga till bra program utan att behöva ta med telefonen!

    Annika Webbmaster
  • varför funkar ej radioplay på applewatch utan mobilen?? är det inte det som är meningen med en app på klockan?
  • Det hade förstås varit fint om det fungerade, men uppenbarligen är det många lyssnare som använder Apple Watch-appen ändå, och jag kan tänka mig väldigt många situationer när det finns ett värde i att kunna manövrera appen utan att ta upp telefonen, som en sorts fjärrkontroll (exempelvis om jag har lagt telefonen på laddning och är ute och krattar löv - så länge jag krattar inom "Bluetooth-avstånd").

    Ifall du vill lyssna på våra nedladdade program utan att ha med dig telefonen, rekommenderar jag Overcast.
    Annika Webbmaster
  • är de så komplicerat att göra online på SR på klockan?
    Samma som det är på telefonen?
  • Ja, det är komplicerat. Om det vore enkelt så skulle alla ljudappar se till att utveckla funktionen ...

    Att vi skapade denna "fjärrkontroll" beror på att det var enormt enkelt. En lyssnare kritiserade oss 2015 för att vi lade licenspengar på att utveckla en app för en så begränsad plattform. Min kollega Henrik svarade då:
    Detta är ett mycket litet projekt, där det tog en utvecklare ett par dagar att lägga till grundläggande stöd för att använda klockan som fjärrkontroll. Det är en standardfunktion för iOS-appar, kan man säga.

    Samtidigt lägger vi in exakt samma stöd för Android-klockor, och det är var ett ännu mindre jobb. Totalt har vi alltså lagt mycket lite pengar på detta, och det går inte att jämföra med att göra en ny app. Den fjärrkontrollfunktionalitet vi pratar om här är alltså en del av Sveriges Radio Play för iPhone och Android, inte en fristående produkt.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Med ökad utveckling av produkterna så är det ju väldigt bra om man kan lyssna enbart med klockan. Jag ”missade” Ring så spelar vi på min joggingtur igår efter det inte funkade. Tycker verkligen att ni skall fixa detta.
  • Hej Claes!

    Hoppas att du har hunnit lyssna i efterhand, annars kan du göra det här:
    Ring så spelar vi

    Jag har inte kollat att detta stämmer, men enligt signaturen ~Lyssa, som har svarat på Apples eget supportforum, så ska det gå att använda appen Tunein Radio på Apple Watch utan att du behöver ha mobilen med dig. Om det stämmer borde du alltså kunna lyssna på Ring så spelar vi medan det sänds via den appen.
    Annika Webbmaster
  • Det funkar tyvärr inte, testade precis. Den kräver också iPhone
  • Använd Apples inbyggda Podcaster. I  watch os 5 funkar nämligen podcaster att ställa in så poddar hamnar på klockan och kan avlyssnas utan din telefon. inställningen görs under Watch på din iphone, sen skrollar du ner till Podcaster. Jag har testat och det funkar utmärkt.
  • Hej Jesper

    Jag har också testat Podcaster och det funkar utmärkt, min fråga gällde att lyssna på Radion live, exempelvis Ring så spelar vi på lördag morgon. Detta funkar ju genom er app SR Play (men då bara om mobilen är med) och det funkar också med appen TuneIn (som också kräver telefonen) men jag tror inte du kan lyssna på detta via Podcaster, berätta gärna hur jag i så fall gör detta.

    Inte ens Spotify funkar med bara klockan.

    Det vore väl kul att SR Play hade tagit täten och löst detta.

  • precis, det gäller inte livelyssning. Då måste du dessutom ha en klocka med eget sim-kort. Men det har vi som sagt inte utvecklat ännu. Jag har heller inte hört om att vi ska utveckla appen för watch.
  • Jag har givetvis en klocka med eSIM, därav min fråga.

    Tycker verkligen ni skall utveckla detta, det känns ju väldigt "tråkigt" att det inte funkade. Jag förväntade mig faktiskt att det skulle funkat.