Google home: lokalnyheterna är helt tysta

Jag har funktionen att vakna till samlade nyheter från olika källor. Allt funkar utom Radio 7. Där blir det helt tyst och låser även för nästkommande nyhetskälla.

Kommentarer

  • Hej Jan!

    Vad är det för "manick" du använder Google Home på? Vi har sett liknande fel på Googles nyhetstjänst på Sonos, och i viss mån Bose och vill gärna förstå felet bättre!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen. Jag använder googleassistent. Problemet borde vara detsamma oavsett fabrikat och enheterna är kopplade till Google Home. I GH kan man välja ett flertal nyhetskällor. Jag älskar nyheter och har därför markerat i princip allt utom sport 😀 Varje morgon i mitt fall kör en rutin igång kl 06.00. Och nyhetskälla efter nyhetskälla läses upp. Men när det då kommer till radio Sjuhärad blir det stopp. Eftersom jag också har bildskärm ser jag också att den som jag misstänker inte hittar den förutbestämda nyhetslänken. Problemet började i fredags. Vet inte var Google alltid hämtar den senaste länken men en tanke kan vara att länken url-adress har frångått någon standard så Google inte hittar den. En ren gissning från min sida förstådd.

  • Okej, om felet började i fredags, är det inte det fel jag tänker på.

    Jag larmar de kolleger som utvecklat denna tjänst, så att vi kan felsöka!
    Annika Webbmaster
  • Obs! Jag TROR det var i fredags det först uppdagades. Viktigt för er att veta 😀
  • Yes, verkar få samma problem här. Tar med det till utvecklarna för felsökning.

    Tack för att du uppmärksammar oss på det!

    /Maksim